Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

9 Mac 2012

Terima Kasih Ayah, Terima Kasih Cuepecs.

Sana sini orang sibuk memperkatakan tentang SSM dan SPBA.
Perbagai perbincangan yang ibu dengar.
Ibu cuma membisu seribu bahasa.
Bukan ibu tidak mengikut perkembangan semasa.

Sejak dalam membuat kertas kerja, 
kajian demi kajian sehingga memaksa ayah dan rakan-rakan terbang ke
luar negara.
Ayah salah seorang tulang belakang yang bekerja keras dalam misi dan visi
perundingan SPBA dan SSM.
Kami sering ditinggalkan tanpa mengira waktu.
Kepayahan dan keperitan ibu lalui.
Terpaksa mengambil alih segala tugas ayah menguruskan anak-anak

Tangga demi tangga Ayah dan rakan-rakan daki.
Perbincangan demi perbincangan mereka terpaksa tempuhi.
Bukan sehari dua, bukan sebulan dua,
tetapi memakan masa yang lama.
Sering dicaci dan dicerca.
Namun mereka tetap teruskan perjuangan.
Ibu amat kagum dengan semangat ayah dan rakan-rakan.
Ibu redha berkongsi ayah dengan masyarakat.

Terima kasih Ayah, terima kasih rakan-rakan Cuepecs.
Walaupun mungkin orang lain lupa untuk 
mengucapkan kata-kata itu kepada yang berhak.
Ibu akui, mereka berjuang tanpa mengharapkan nama.
Cuma sekadar berbakti kepada seluruh warga Penjawat Awam!!!!!!!
Cuma satu harapan ibu dan anak-anak,
Semoga selepas ini ayah ada masa untuk bersama kami.......

22 ulasan:

jemarisuri berkata...Reply To This Comment

insyaallah ibu...tqvm for cuepacs utk PA...

***akhirnya terungkai jua bila sbpa dibatalkan...

Joanna Yunus berkata...Reply To This Comment

Harap sgt tak ada udang disebalik mee kan kak ibu

NzA berkata...Reply To This Comment

to JS
depa sering main tarik tali dan akhirnya temui jln tengah......

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaQS
2lh ,hrp2 gitulh...boleh dihrpkan ke ni mamaQS....????? ngee.....

ummiross berkata...Reply To This Comment

ummiross tumpang gembira untuk kakitangan awam. Tahniah buat suami NzA dan rakan2nya dalam cuepac,memang kesungguhan mereka mendatangkan hasil dan memberi manafaat kepada ramai orang.

Zefa NorAsmara berkata...Reply To This Comment

Tkasih juga dari ibu Yusuf sebagai salah seorang penjawat awam. Semoga kita semua sentiasa bersyukur dgn apa yg ada.. Semoga selepas ini semua farah dan faruk ada lebih masa bersama ayah mereka.. :D

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
thanks ummi..setiap yg dilakukan adalah demi kebaikan brsama..semoga Allah terus memberi kekuatan pd mrk utk meneruskan prjuangan......amin....

NzA berkata...Reply To This Comment

to zefa
thanks....semoga Allah terus beri mrk kekuatan utk lalui semua ini n memberi sesuatu yg trbaik utk semua...
hari ni kena tinggal lagi selama 1 minggu...hu.hu.hu....

Cikli berkata...Reply To This Comment

terima kasih untuk ayah faruk dan farah.

Izan Ishak berkata...Reply To This Comment

tahniah utk ayah n rakan2 cuepecs krn bertungkus lumus utk berbakti pada rakan penjawat awam semua... izan pun tumpang gembira sama...

mamaijat berkata...Reply To This Comment

.....mamaijat tumpang bangga ngn hasil kerja 'ayah' tu...
sampaikan salam & jutaan terima kasih....pada dia ye!
buat dinda juga...syabbas cos memahami tugasan ayah...

Norsalmi berkata...Reply To This Comment

Terima kasih juga drp akak kpd semua yg terlibat. Alhamdulillah, syukur dgn rezeki yg kita peroleh. Harap lepas ni Yah & anak2 tidak lagi sering ditinggalkan macam dulu..

NzA berkata...Reply To This Comment

to cikli
mesti ada pihak yg berani utk brsuara....

NzA berkata...Reply To This Comment

to izan
akak mmg tabik tgk prjuangan mrk..xmengira penat, wang ringgit, pangkat..malah pernah dicerca n di caci namun semangt mrk ttp kuat...

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaijat
semua tu adalh hasil krjasama semua..tnpa krja sama semua tu xakn jadi kenyataan...moga kami mampu brkorban demi utk kebaikkan brsama...TQ mamaijat...

NzA berkata...Reply To This Comment

to k.mie
thanks k.mie....prjuangan xkn tamat k.mie..memandangkan beben kerja guru2 mkn brtmbah, cuepecs xkn brdiam diri.....moga impian trlaksana...

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

Alhamdulillah syukur dan terima kasih..(terharu tak boleh komen byk2) hehe..

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
doakan agar mrk xpatah semangat utk terus brjuang.....

HASNAH berkata...Reply To This Comment

Nza, thanks from us to ur hubby & all of krew (cewah.. kecek manggerih nih..) to u too.. hope Allah bless ur life..Amin.. toceh101x..

NzA berkata...Reply To This Comment

to hasnah
mrk lakukan tu pn berkat kerjasama PA juga yg byk memberi sokongan pada..InsyaAllah moga mrk terus kuat semangat utk teruskan prjuangan tu....

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

terima kasih encik ayah ... :)

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummi hanie
ayah n the geng tu....he.he.he...thanks hanie wakil pihak....

About me