Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

26 Mac 2012

Hari Yang Tragis

2-3 hari ni ibu macam tak de mood sangat nak menaip n3.
Entah kenapa kerajinan dan semangat berkobar-kobar selama ini seolah tercampak ke laut.

Berbalik kepada tajuk.
Semalam adalah hari yang agak tragis.
Semua berlaku dalam masa yang lebih kurang sama.
Kisah pertama kereta ibu yang baru berusia beberapa bulan dah berani mencium tembok.
Gara-gara menyondol tembok, kereta ibu sedikit calar......
Nasib baik kereta masih dalam keadaan baik walaupun habis berkecai 2 buah pasu yang besar.
Tak sampai hati ibu nak tengok bunga kesayangan ibu tu.
Entah apa yang jadi.
Anak-anak yang tolong alihkan....
Pasu-pasu itu pula merupakan pokok bonsai bunga kertas yang ibu tanam berbelas-belas tahun lamanya.

Tak habis di situ, motor angah yang baru berusia 3 minggu 
telah patah side miror + calar dikerjakan ayah.
Menangis-nangis angah sayu hati melihat moto kesayangannya calar dan rosak tu.
Ayah ni pun 1, baru je sampai balik dari outstation pagi tadi
dah sibuk  bawa si bujangnya ronda-ronda.
Badan masih penat agaknya sebab tu boleh terbabas.

Pagi2 ni pulak blender buat hal.
Tetiba pula pemutarnya patah 2.
Nasib baik ibu dah siap blender ikan bilis.....
Alahai macam2 terjadi.
Itu sedikit ujian dari Allah untuk menguji kesabaran kita........
Moga esok lebih baik dari hari ini...........

30 ulasan:

Zefa NorAsmara berkata...Reply To This Comment

Pasti ada hikmah si sebaliknya.. sabar kak ye. Haarap2 semuanya dapat dibaiki nanti dan harap pokok tu boleh dipasukan semula..

lieyalatif berkata...Reply To This Comment

alahai..sabar kak yeak....seb baik takde ape yg serius terjadi.....

Joanna Yunus berkata...Reply To This Comment

SABAR KAK IBU...Pasti semua ini ada hikmahnya.... asalkan kak ibu dan yang lain selamat ...

Izan Ishak berkata...Reply To This Comment

alahai... banyakkan sabar ye kak. kita mmg tak lepas dari ujian kecil sebegini kan...

ShimaSalleh berkata...Reply To This Comment

Ujian utk kita tu kak sebab kita mampu hadapinye... Shima pon smlm kereta alami tragedi hehehe.. Nk tau apa nti singgah baca eh.
Blender tu mmg tgu masa nk tukar kot hihi. Shimanye mata blender pon tumpul. Nti cari tabung blender aje.

mamaijat berkata...Reply To This Comment

....ujian yang sedikit jangan di ungkit...hilang kasih Allah pada kita nanti....

.....bersyukur kita diuji...sebagai peringatan agar x leka....

NzA berkata...Reply To This Comment

to zefa
Ada hikmah disebalik kejadian..sekurg2nya kita lebih brhati2kan....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lieya
sedikit ujian dr Allah tnda kasih sygnya pd kita....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaQS
thanks mamaQS...sekadar sedikit ujian utk mengingatkan kita......Alhamdulillah xde yg serius....

NzA berkata...Reply To This Comment

to izan
thanks......insyaAllah, moga terus diberi kesabaran.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to shima
betul tu shima..sedikit ujian utk mengingatkan kita..
sbnarnya blender tu baru je tukar pemutar tu...xtaulh camne boleh patah....

ok nnti akak singgah....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaijat
thanks kak krn mengingatkan...trkdg kita leka n lalai n Allah mengingatkan kita dgn ujian2 yg kecil.....

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

hidup kadang2 mmg selalu diuji dengan ujian yg sedikit tp bertimpa2.msti ada hikmah.sabar ye kak..

cheqna berkata...Reply To This Comment

mesti fobia ni =)
insyaallah ada hikmahnya tu...

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

Takpa, sabar kak, istighfar banyak2. Ini semua dugaan dariNya. Saya doakan semoga semuanya akan bertambah baik lepas ni, insyaallah. Kak Nza sabar ya..

ummiross berkata...Reply To This Comment

Alahai kesiannya NzA, sabar ye. Selalu macam tu lah hidup
kita, ada hari biasa2 je, ada hari serba tak kena, ada hari penuh ceria. InsyaAllah ada hikmahnya..

ummiross berkata...Reply To This Comment

Alahai kesiannya NzA, sabar ye. Selalu macam tu lah hidup
kita, ada hari biasa2 je, ada hari serba tak kena, ada hari penuh ceria. InsyaAllah ada hikmahnya..

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
itulh namanya hidupkan..ada masa gembira n ada masa brduka..semua itu ada hikmahnya.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to cheqna
betul tu cheqna.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to dinas
thanks dinas...moga hari esok lebih baik dr hr semlm.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
thanks ummi..begitulh hidup, trkdg gembira, sedih, duka silih brganti..moga kita xlalai....

jemarisuri berkata...Reply To This Comment

semoga akak tabah ye...harap semua nye ok...

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

sesekala kita diuji kan kak..tanda DIA sayangkan kita...

NzA berkata...Reply To This Comment

to JS
InsyaAllah, cuma sedikit ujian drNya..thanks JS....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummi hanie

betul tu hanie....itu tndanya DIA sntiasa menjaga kita....

Yati berkata...Reply To This Comment

Ada hikmah di sebaliknya tu, mungkin kita tak perasan. :)

Norsalmi berkata...Reply To This Comment

Ujian buat Yah & keluarga tu. Alhamdulillah tiada yg cedera. Lepas ni beli je pasu baru.

Akak pun baru tukar blender baru. Yang lama tu seusia dgn along.

NzA berkata...Reply To This Comment

to yati
tragedi tu membuat kita lbh brhati2.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to k.mie
betul tu k.mie, sekadar sedikit ujian supaya kita xlalai dr mengingatiNya....

dh 2 hr pokok2 tu trsadai..blm smpt nk p nuseri beli pasu.....

anisalya berkata...Reply To This Comment

sabar je la kak.

About me