Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

8 Mac 2012

Kerinduan Melanda.

Tinggal sehari lagi bermula cuti persekolahan.
Tiba-tiba ibu rasa sedih dan sayu.
Cuti yang tidak memberi apa-apa makna buat ibu ,
malah menambahkan rasa rindu ibu pada insan2 tercinta.

Apakan daya, biarpun bercuti ibu tetap bekerja.
Anak-anak perlu hadiri tuisyen di sekolah.
Ayah akan terbang jauh ke Negeri China.

Bicara buat mama:
Mama, Kakak terlalu rindukan mama.
Kakak mohon maaf kerana tidak mampu berada disisi mama di saat ini.
Sepatutnya masa cuti adalah saat kakak berada di sisi mama.
Kakak tahu kakak terlalu mementingkan diri.
Kakak tahu mama mungkin terkilan.
Kakak tahu mama mengharapkan kepulangan kakak.
Maafkan kakak.....
Mama sentiasa di dalam doa-doa kakak.....

Bicara buat Auni:
Ibu juga merindui Wan Sara Auni.
Insan yang amat-amat ibu sayangi.
Ibu terlalu merinduimu sayang.
Maafkan ibu kerana tidak mampu menjengukmu.
Ibu tahu Auni masih tidak sihat.
Dari kejauhan ibu sentiasa mendoakan Auni.

p/s:
Mood sedih!!!!!!

28 ulasan:

mamaijat berkata...Reply To This Comment

.....adindaku.....
mamaijat jua seorang ibu....
sesungguhnya kasih sayang ibu pada anaknya x bergalang ganti...
rindu pada anakanda sentiasa terasa...menggamit...

namun,seorang ibu juga tidak kejam...
ibu memahami hati anaknya...
mengerti akan kesulitan anaknya..
jangan salahkan diri sendiri..
insyaallah ada masanya nanti...
selagi ada hayat,selagi ada waktu,
selagi ada rindu....

mamaijat tumpang mendoakan Auni sentiasa dalam rahmat NYA..
insyaallah..amin.

Izan Ishak berkata...Reply To This Comment

akak.. entry akak ni buat izan sebak! nak buat camna kan kak nza.. kena dahulukan tugasan yg menanti.

izan doakan mama akak n sarah auni sihat2 saja...

gadisBunga berkata...Reply To This Comment

takpe, mereka faham...

jgn sedih2 ye..

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaijat
sebak tiba2 dtg menerjah..menitis air mata ini tanpa dpt ditahan....membaca titipan dr seorg kekanda yg terlalu memahami perasaan ini.....jauh disudut hati trselit perasaan trkilan krn xmampu hadir disisi mama disaat dia trlalu memerlukan......

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

mama akak mesti faham situasi akk,jangan sedih2 tau..beruntung akk sebab masih ada mama..sy dh takde mak,cuma menumpang kasih pada ibu mertua..:)

jemarisuri berkata...Reply To This Comment

ibu, selamat bercuti..

js insyaallah akan blk kg hari sabtu ni sbb dh lama tak tengok ibunda dan ayahanda tercinta...hihi

NzA berkata...Reply To This Comment

TO IZAN
SEDIH SGT..BILA MENDENGAR SUARA mama brtmbah sebak di hati...apa nk buat, kena redha..

thanks izan...

NzA berkata...Reply To This Comment

to gadis bunga
mama memahami ttp dihati rasa brsalah.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
mama mungkin memahami ttp trkdg kerinduan yg ditanggung xmampu ditanggung....

syukurnya PK krn masih mampu menumpang kasih pd MIL....

NzA berkata...Reply To This Comment

to JS
thanks JS..cuti ttp kena bekerja jugak...demi anak2 murid.

slamat blk kg....

saniah berkata...Reply To This Comment

Iye lah cuti kali ni mmg tak blh gerak kemana ya..mungkin sampai hbs upsr kami pun tk dpt jln2...takpa lah brkorban..saya lega hilang rindu sbb mak akan dtg tgl bbrp bln di rmh adik dan saya...hemm tak sabar tgu dia tiba ahad nnt

Buat cikgu..usah sedih sgt ya..saya ni nk nasihat pun tak layak cuma dpt brharap agar cikgu bersabar selalu...jg kesihatan ya

NzA berkata...Reply To This Comment

to saniah
seronoknya kalau mama sy pn mampu brjln mcm org lain...mama sy dh lebih 1 thn lumpuh...sedih sgt....tumpang seronok dgn kehadiran mak saniah...

thanks saniah...trkdg hati rasa amat2 sedih...xboleh dikawal perasaan ini....

MulutPayau berkata...Reply To This Comment

jngn sedih2 tau ....Pastinya mama memahami situasi yg dihadapi...

cheqna berkata...Reply To This Comment

insyaallah
mama pasti memahami
insyallah..doakan moga allah akan mempermudahkan segala urusan =)

Joanna Yunus berkata...Reply To This Comment

Kak ibu apa nak buat demi tanggung jawabkan, tapi sekurang2nya ibu masih mampu mendengar suaranya....

Norsalmi berkata...Reply To This Comment

Sebagai ibu, kitapun maklum bagaimana kasihnya ibu pada insan bergelar anak. Sudah pasti kepulangan anak merupakan detik yg amat dinanti2.. Namun, akak yakin mama Yah faham dgn situasi yg sedang Yah lalui..
Selalu2 lah berhubung dgn mama agar terubat kerinduannya..

Akak turut mendoakan kesejahteraan Auni

ummiross berkata...Reply To This Comment

Sedihnya baca luahan hati NzA,begitulah kita bila terpaksa tinggal berjauhan, masa pulak tidak mengizinkan, rindu terpaksa pendam dalam2. Ummi doakan kesihatan yang baik untuk ibu NzA dan baby Sara Auni..

♥MAMASYAZA♥ berkata...Reply To This Comment

janganla sedih kak. mesti family akak faham, nanti cuti panjang lagi boleh balik kampung lama ckit.
sama2 kita berdoa semoga auni cepat sembuh sepenuhnya

NzA berkata...Reply To This Comment

to MP
InsyaAllah, moga mama memahami ttp hati jadi sedih bila trkenangkan kesibukkan diri yg xbrpenghujung....

NzA berkata...Reply To This Comment

to cheqna
InsyaAllah..moga hati mama tdk trluka.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaQS
2lh, demi tanggungjwb trpaksa redha biarpun perit........syukur krn masih mampu mendengar suara mama....

NzA berkata...Reply To This Comment

to k.mie
ye kak, sbb skrg kita pn brgelar ibu..amat2 memerlukan anak2 sntiasa disisi..lagipun mama dh lumpuh n sakit...hati jadi sedih....ttp apakan daya, keadaan tdk mengizinkan utk sntiasa disisi mama.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
mmg hati sedang brsedih ummi..serba rasa xkena..lagipun kedua2 insan trsyg xsihat....rasa ingin je terbang pulang..namun keadaan xmengizinkan....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamasyaza
gitulh su..trpaksa redha dgn keadaan ini sejak dulu ,kini dan mungkin pd masa akn dtg......

Zefa NorAsmara berkata...Reply To This Comment

Semoga Kak Nza kembali ceria.. rindu juga satu nikmat Ilahi. Syukur alhamdulillah atas nikmatnya..

anisalya berkata...Reply To This Comment

alahai kak... time cuti pun kena kerja. bawak berehat jugak la kak.

NzA berkata...Reply To This Comment

to zefa
rindu itu trkdg menyiksakan...ttp mampu melawan kerinduan dgn kesibukan ini.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to anisalya
kami kaum guru ni nama je cuti ttp yg cuti sebenarnya anak2 murid..cikgu ttp bekerja.....

About me