Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

10 Mac 2012

Ayah Terbang ke China, Ibu Terbang ke Sekolah.

Hari pertama cuti persekolahan.
Kami ditinggalkan lagi.
Untuk kesekian kalinya.
Namun ibu dan anak-anak dah tak kisah.
Yang penting Ayah sediakan segala keperluan secukupnya sebelum terbang.

Hari ini Ayah terbang ke Beijing untuk hadiri seminar di sana selama 1 minggu.
Ibu memecut ke sekolah.
Angah dan Naurah ada tuisyen,
Farouk ke Kem Bestari Solat.

Hati sedih sebenarnya.
Niat hati nak ikut ayah tinggal angan-angan.
Kerana anak-anak ibu terpaksa berkorban.
Dan dalam mengisi kesedihan hati, ibu dengan relanya adakan kelas tambahan.
Tanpa paksaan dari sesiapa.
Sekadar mengubat kesedihan hati ini.
Bukan sedih sebab kena tinggal, tetapi sedih tak dapat ikut ayah...
Juga sedih sebab tak dapat balik kampung.....
hu.hu.hu.......

Ibu confius juga tengok ayah bawa beg yang terlalu besar kali ni.
Masa pergi Australia hari tu tak delah beg sebesar ini.
Ayah nak isi amoi comel dari China ke ayah???????????
Hish!!!!!selisih.......ngee....

Kami doakan agar dipermudahkan segala urusan dan tugas2 ayah .
Ayah kesana pun demi untuk negara.
Jangan lupa belikan kami souvineer ye.......hu.hu.hu.....

26 ulasan:

jemarisuri berkata...Reply To This Comment

semoga semua baik2 saja...

***selamat bertugas ibu..

mamaijat berkata...Reply To This Comment

....hai adindaku.....
udah lupe kah pada pepatah lama....
..."sayang anak..ditangan2kan....."
sila sambung sendiri...
he he he....

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

ayah dah biasa terbang kesana sini.semoga selamat pergi balik..

selamat bersekolah tambahan buat akk.:)

NzA berkata...Reply To This Comment

to JS
InsyaAllah...amin..amin..amin...

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaijat
masalahnya anak xpernah dia tngan2kan ttp sering tinggal2kan....ngee....

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
2lh, kami dh biasa ditinggalkan....

ye PK, buat tuisyen utk merawat kesunyian....

ummiross berkata...Reply To This Comment

semoga suami NzA selamat pergi selamat kembali, kalau dapat ikut tentu seronok kan, takpelah demi anak2, nanti bila anak2 dah besar, insyaAllah berpeluang mengikut suami ke mana sahaja..

ariana berkata...Reply To This Comment

Asmkm. salam kenal.
Jgn sedih, ada rezeki nanti boleh lah pergi ke Beijing tu. biar lah papa survey2 dulu..nnti senang kan..memang best beijing..singgah baca kat blog akak..:)
http://arianasstorys.blogspot.com/2011/12/my-family-trip-beijing-3-great-wall.html

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
betul kata ummi..yg pnting skrg adalh anak2...trpaksa brkorban demi utk mrk....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ariana
thanks kak sudi singgah sini.

Bukan apa, sedih sbb xboleh blk kg...kalau kena tinggal tu dh jadi prkara biasa kak..apa nk buat redha jelh..tunggu anak2 dh habis sk baru boleh ikut suami....

sonata anak kancil berkata...Reply To This Comment

selamat bertugas cikgu

NzA berkata...Reply To This Comment

to sonata
thanks.....kerja jgn xkerja....

ckLah @xiiinam berkata...Reply To This Comment

Kena tinggal lagi ya. Tk apa.....anak anak ada di sisi. Selamat bercuti NZ...

NzA berkata...Reply To This Comment

to cklah
begitulh hidup lami..asyik kena tinggal je......hu.hu.hu.....

slmat bercuti cklah....

cheqna berkata...Reply To This Comment

insyaallah
moga dipermudahkan segala urusan kak =)

Norsalmi berkata...Reply To This Comment

Biasalah Yah, hidup kita ni penuh dgn pengorbanan. Apa yang penting, segala pengorbanan kita dihargai..
Moga dipermudahkan segala urusan..

NzA berkata...Reply To This Comment

to cheqna
Amin...amin...amin......mudahan begitulh...

NzA berkata...Reply To This Comment

to k.mie
begitulh hidup kak mie...perlu byk berkorban...semoga pengorbanan kita sentiasa dihargai.....

Teratak Hami berkata...Reply To This Comment

Kesian akak kena tinggal .. hehe. Tapi bagus jugak akak kena tinggal sbb akak lepaskan ke"tension"an dgn buat kelas, bukan pergi shopping etc:-)

Kat China tgh sejuk, tu pasal beg besar kot.

NzA berkata...Reply To This Comment

to TH
cuba nk elak p shoppping la ni akak buat kelas tmbahan..

skrg suhu -3 celcius..mmg sejuk....

anisalya berkata...Reply To This Comment

nak jugak souvenir. hahaha... doakan husben akak selamat pergi dan kembali.

NzA berkata...Reply To This Comment

to anisalya
InsyaAllah, kalau ada rezeki lebih.....

Amin...amin...amin...

wan nurul hezrina berkata...Reply To This Comment

semoga selamat pegi dan balik yer ayah=)

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

smoga ayah slmt pulang nnti... ala kak jgnle sedih ank2 leh bwk jln dah .. ;)

amoi comei ? hiksss!

NzA berkata...Reply To This Comment

to nurul
InsyaAllah...amin..amin..amin...

NzA berkata...Reply To This Comment

to hanie
bkn sedih sbb apa hanie, sedih sbb xleh ikut sbb anak2 sibuk dgn tuisyen..kalau masa anak2 kecik mmg ikut je ayah p mana...hu.hu.hu..

ha la...tah2 nk sumbat amoi kt dlm beg tu...ngee...

About me