Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

9 Ogos 2011

Resepi Semalam-Puasa ke 8

Maaflah ye kerana sejak puasa ni ibu asyik tayang makanan.
Bukan niat nak menunjuk-nunjuk tetapi memang kewujudan  
blog ini pun untuk catatan atau dairy ibu sekeluarga.
Laipun ibu masak ala kadar mengikut selera 
anak-anak dan ayah.
Kategori simple dan mengelakkan pembaziran.
Dan mungkin akan jadi bahan atau rujukan anak-cucu ibu kelak.
InsyaAllah..Itupun kalau blog ni masih panjang umur........

Yelah, ada orang kata tayang-tayang makanan tak elok.....
Tidak kisahkan kerana ibu tahu rakan-rakan blogger
yang bertandan adalah rakan-rakan yang sudi berkongsi dairi kami...
Kita kena hormat niat masing-masing..
Setiap orang tidak sama.
Tidak syoklah kalau ada yang seolah-olah tidak puashati
dengan tema blog seseorang..

Ada orang wujudkan blog Politik, Keagamaan, Kekeluargaan, Bicara Artis
Isu Semasa, bisnes dan macam-macam...
Itu baru dinamakan perkongsian..
Dan semua itu ibu akan singgah demi mendapat ilmu....
Tak gitu?????....
Kata orang sentiasa "THINK POSITIF"....
Hish!!!! kesitu pula ibu nie...

Oklah, ibu nak tayang (tayang la sangat) hasil airtangan
ibu + Farouk semalam.
Sila jangan bosan ye......

 Semalam ibu masak murtabak maggie.Resepi di sini.
Ada kejadian disebaliknya.
Taulah Farouk tu, kalau ibu masuk dapur dia mulalah sibuk
volunteer nak tolong.
Terkadang ibu jadi rimas dengan "kerajinan" luar biasa dia.
Semalam punyalah sibuk nak tolong kacau bahan perencah.
Akhirnya!!!!!!!!....abis bahan-bahan tu jatuh dan tumpah.
Sempat juga kena marah dengan ibu yang tengah kepenatan ni....

Daging masak rose. Resepi di sini.

 Dah buntu nak masak ikan tongkol ni.
Akhirnya ibu bakar jelah.
Anak-anak ibu tidak begitu minat ikan tongkol padahal ikan ni baik untuk minda.
Klik sini.

dan lawannya air asam ini..
Sedap jugalah tetapi hanya ibu dan ayah yang makan.
Anak-anak tak layan....hu.hu.hu....

29 ulasan:

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

murtabak megi.yummy..dah lama tak buat..:)

sizuka[Izzati] berkata...Reply To This Comment

wahhhh terliur tgk air asam.mujur dah berbuka teeheee~

ummiross berkata...Reply To This Comment

Sedap pulak nampak ikan bakar dengan air asam tu NzA

Ena berkata...Reply To This Comment

sedapnya..

tu sumer ena suka.. nak nak ikan tongkol bakar tu.. eh! sedap tau kalo dapat cicah ngan air asam + sambal belacan.. perghhhhhhh.. ratah2 gitu pun jadik kak.. heheh..

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
akak pn lama xbuat..smlm br jadi...

NzA berkata...Reply To This Comment

to sizuka
dh brbuka ye..kitaorg tgh tunggu nie...

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
mmg sedap ummi..hilang rasa muak....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ena
mmg sedap ratah gitu je ena......

MulutPayau berkata...Reply To This Comment

dekat2 nak buka puasa ni...tgk pulak air asam...aduhhhhhh..mmng tergugat betul..

NzA berkata...Reply To This Comment

to MP
he.he.he.......masa lapo mmg trgugat...

ainnoraini berkata...Reply To This Comment

sedap air asam tu...tibe2 jd lapa la pulak...

biasa tu mcm hanim jugak..bile ade yg nak tolong tapi bukan bertambah cepat lagi lambat dibuatnye...

Iela Fazielah berkata...Reply To This Comment

em...sedapnyer kak

NzA berkata...Reply To This Comment

to ainnoraini
cicah ikan dgn air asam mmg yummy...

2lh ain, trkdg ada je bnde yg dia buat tu xkena dimata kita.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to iela
tgh lapo mmg nmpk sedap ttp bila dh brbuka mmg dh xpndang semua tu...hi..

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...Reply To This Comment

Tak pernah lg mkn murtabak maggie..
Nmpk sedap tu Daging masak Rose akak tu.. ;)

Cikli berkata...Reply To This Comment

saya tumpang lalu ambik bau aje

IMANSHAH berkata...Reply To This Comment

bangun kul 12, tengok murtabak maggi terliur plak

Mohamadazhan.com berkata...Reply To This Comment

Ya Allah sedapnya tgk.hehe.

Lily@MamaZaraZareef berkata...Reply To This Comment

lama dah tak buat martabak megi..ni yg rasa nk buat nih..hehehe..nway, arituh kak nza ada tulis psl air katira kan..air fevret satu tuh..mmg kat johor jek jumpe..kat shah alam/klang ni mmg takde..huhu

♥MAMASYAZA♥ berkata...Reply To This Comment

fuhhh akak, tengok air asam tu, memang sedap kalo cicah ngan daging..nyummm nyummmm

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily
cubalah buat..senang n sedap dimakan....
masak rose pn simple...

NzA berkata...Reply To This Comment

to cikli
jgn hidu lama sgt nnti batal posa...

NzA berkata...Reply To This Comment

to imanshah
bngun solat tahjud ye dik....

NzA berkata...Reply To This Comment

to azhan
Alhamdulillah syukur dgn kurniaan Allah...

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily Azliayana
senang dimasak sedap dimakan...
Air katira mmg brasal dr johor rasanya kot..ttp air tu mmg sedap....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamasyaza
sedap gak tu su.....

Dilla Ady berkata...Reply To This Comment

semalam pun dilla buke ikan bakar cecah air asam..peberet ni kak...suke sgt air asam tu!

wah, terer tu akak masak murtabak megi..

NzA berkata...Reply To This Comment

to dilla
makan ikan bakar mmg sedap dilla...

masak simple2 je dilla...

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil berkata...Reply To This Comment

lamanyaaa xbuat murtabak megi ... ;)

About me