Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

10 Ogos 2011

Bertadarus-Puasa ke 9

Sekarang ini bila waktu rehat ,
di sekolah ibu diadakan program tadarus Al-Quran.
Semua murid-murid wajib bertadarus dan dibimbing oleh setiap guru.
Setiap guru telah diagih-agihkan kepada surah yang berbeza
untuk membimbing murid-murid dalam kumpulan yang kecil.

Ini group ibu, ibu diberi juzuk 27.

Budak-budak kecil ini senang dibentuk.
Mereka mendengar kata dan patuh pada arahan.
Walaupun terkadang mereka mencabar kesabaran guru.
Alhamdulillah, bila loceng rehat berbunyi ,mereka tanpa
lengah-lengah menuju ke tempat yang telah ditetapkan...
Bersiap sedia untuk bertadarus bersama-sama..

Indahkan kalau program macam ini berjalan setiap hari
di sekolah dan di rumah walaupun selepas Ramadhan .
Bila difikir-fikirkan, kehidupan kita sekarang  banyak
dihabiskan untuk mengejar keduniaan semata-mata.......

34 ulasan:

IMANSHAH berkata...Reply To This Comment

teringat zaman sekolah rendah dulu, macam ni lah..tapi bila dah naik skolah menengah tak buat dah..ntah ngapa ustaz

Lily@MamaZaraZareef berkata...Reply To This Comment

lama dah tak bertadarus ramai2 mcm nih..last mase sekolah menengah dulu..lepas tu baca quran sorang2 jekla..=)

lieyalatif berkata...Reply To This Comment

alhamdulillah...bagus aktiviti nikak...lagi2 dibulan mulia ni...moga dpt keberkatan dari NYA...

dwaty berkata...Reply To This Comment

budak2 kena bentuk@ajar dari awal...

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

betul tu,dpat mendidik anak2 kecil nie cintakan al-quran dan jadikan amalan smp mereka beso..:)

♥MAMASYAZA♥ berkata...Reply To This Comment

bestkan kalo diteruskan program tadarus ni

sizuka[Izzati] berkata...Reply To This Comment

seronoknya tengok :)

Mama QS berkata...Reply To This Comment

sejuk mata memandang gelagat mereka

NaeBlog berkata...Reply To This Comment

bagusnya... semua dengar arahan...
naik sekolah menengah perlu dikepung untuk program macam ni...

NzA berkata...Reply To This Comment

to imanshah
patunya program ini diteruskan terutama di sk menengahkan.....boleh mendidik jiwa remaja.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily azliyana
xpelh lily, bila anak2 dh besar bolehlh buat sama2.......

NzA berkata...Reply To This Comment

to lieya
mmg bagus utk mendidik jiwa anak2 lieya..ttp masahnya hnya brkesemptan di bln ramadhan je...

NzA berkata...Reply To This Comment

to dwaty
betul tu n lepas tu patut brterusan smpai bila2....

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
2lh n sgt baik kalau dijadikan rutin kehidupan kita....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamasyaza
setuju tu su ttp kekangan masa yg membantutkan....

NzA berkata...Reply To This Comment

to sizuka
mmg rasa seronok sgt....

wahida berkata...Reply To This Comment

alhamdulillah, harap anak2 saya nnt pun mcm ni...

ummiross berkata...Reply To This Comment

Alhamdulillah, elok sungguh dilatih mencintai Al Quran...

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaQS
anak2 tu masih suci bersih....kalau dibentuk baik, baiklh mrk...

NzA berkata...Reply To This Comment

to nae
budak2 kecil masih patuh arahan ttp 2lh bila dh besar susah nk dikawal...

NzA berkata...Reply To This Comment

to wahida
insyaAllah, moga2 gitulah....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
program yg amat baguskan....

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

Yalah, sekolah saya pun buat. Waktu rehat kan tak payah makan, semua pelajar Islam kena pi surau. Tapi ada yg mengelat, lari sembunyi merata ceruk, sabor jalah.

ibuintan berkata...Reply To This Comment

xtvt yg amat bagus.... dapat mengisi masa rehat dengan baik dan tidak membuang masa

aku HIV positif berkata...Reply To This Comment

alhamdulillah...
moga beroleh pahala yg berlipatkali ganda atas segala usaha murni.

"Indahkan kalau program macam ini berjalan setiap hari
di sekolah dan di rumah walaupun selepas Ramadhan .
Bila difikir-fikirkan, kehidupan kita sekarang banyak
dihabiskan untuk mengejar keduniaan semata-mata......." LIKE!

NzA berkata...Reply To This Comment

to dinas
makin besar budak2 ni mkn susah nk dikawal dinas....akal mrk lbh pjg.

NzA berkata...Reply To This Comment

to ibuintan
mmg bagus sgt2 bila setiap ceruk trdengar alunan bacaan al-quran....

NzA berkata...Reply To This Comment

to AHP
InsyaAllah, setiap yg baik dtgnya dr Allah..

bila difikir2kan skrg ini duit adalah segala2nya.....hu..

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...Reply To This Comment

sejuk perut ibu mangandung..
harap2 Qis pun blh mcm ni juga..

Dilla Ady berkata...Reply To This Comment

teringat pulak time skola2 dulu..time2 bulan pose ni mmg byk aktiviti camni..dari buang mase tak buat ape kan, baik mengaji..

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily
InsyaAllah, suka tgk anak2 kecil brtadarus...

NzA berkata...Reply To This Comment

to dilla
yelh, dpt pahala smbil tu boleh kawal budak-budak ni dr berkejar xtentu arah....

puanbee berkata...Reply To This Comment

disekolah kakak ada utk darjah 2 atau darjah 3 je ibu , kakak tk dpt join ler..aktiviti cm ni saya suka :) terima kasih guru2

NzA berkata...Reply To This Comment

to Bee
ye ke???? knapa tak di joinkan skali anak2 kecil tu.....????

About me