Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

4 Ogos 2011

Gotong Royong Memasak-Puasa ke 3

Awal-awal dah tayang makanan.
he.he.he...
Harap maaf.....
Set nasi ayam:
Nasi ayam + ayam goreng berperisa + sup + sambal.
Hasil airtangan Along dan Angah.....

Karipap yang tidak tentu arah rupanya. 
Hasil airtangan Beby dan campur tangan Farouk....

Sebenarnya sedang berfikir nak masak menu apa pula petang ni.
Stok lauk dalam peti ais tu dah ada cuma tunggu nak diolahkan tu..

Semalam bergotong royong dengan  
Along, Angah, Beby dan Farouk memasak menu berbuka.
Mereka sepakat nak makan nasi ayam.
Ibu jadi fasilitator.

Dengan gigihnya Along dan Angah menyediakan nasi ayam
manakala Beby dan Farouk buat karipap.
Farouk tolong juga...
Tolong mengacau orang buat kerja.
Abis karipap dia berubah warna.
Tidak ada sorang pun berani makan karipap yang farouk buat tu....
Hu.hu.hu.....

p/s:
Rasa2nya petang ni nak masak gulai tempoyak ikan patin la.....

40 ulasan:

myamyza berkata...Reply To This Comment

berubtungnya punya anak dara yang ramai,.. sedapnya lah nasi ayam..
selamat berbuka nanti ye..

sizuka[Izzati] berkata...Reply To This Comment

wah seronoknya gotong-royong masak juadah berbuka!*rindu rumah*.farouk nk tunjuk skill jugak tu.hehe.

zaty luvlianncezzz berkata...Reply To This Comment

wuaaaaaaaa. sodap la. masakkan utk zati naa :D

Jum hayati di sini (^o^)
suatu kisah di ramadhan

indahhouse berkata...Reply To This Comment

Salam ramadhan kak,
Tersenyum baca kisah anak-anak berada di dapur. :D

NzA berkata...Reply To This Comment

to myamyza
bln puasa ni msk ptg so smptlh mrk tlg......

NzA berkata...Reply To This Comment

to sizuka
InsyaAllah, dh xlama lg tu dik dh nk abis belajarkan..

mmg dasyat tgk karipap yg dia gentel tu......hu.hu.hu...

NzA berkata...Reply To This Comment

to zaty
meh sini....he...

NzA berkata...Reply To This Comment

to indahouse
anak ramai mcm2 perangai.....hi..

ummiross berkata...Reply To This Comment

bila bergotong royong ni, kurang sikit penat kan NzA, kerja pun jadi cepat sikit..

Syigim berkata...Reply To This Comment

ni yg nk buat nasik ayam utk berbuka ni!!!! :)

Mama QS berkata...Reply To This Comment

sedap ibu...bertuah ibu ada ramai anak dara...mama nak kena tunggu sumaiyyah besar dulu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
cpt je masa brlalu bila buat kerja ramai2 camtu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to syigim
ok gak cz xpyg byk lauk.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaQS
2lh, anak dara ramai so masa nilh bileh minta bntuan mrk.....

Teratak Hami berkata...Reply To This Comment

Seronoknya ramai yg dah boleh harap. Saya takat suruh budak 3 orang tu tolong basuh pinggan mangkuk and mengemas meja lepas berbuka. Sambil tu saya rehatkan perut.

wahida berkata...Reply To This Comment

rupa tak penting kaka, yg penting rasa...hehe...

sedapnya nasik ayam..terus teringin...

~Siti Hajar~ berkata...Reply To This Comment

Wah! meriahnyer lauk!

untungnyer akak ramai rakyat jelata blh gtg ryg gitu...
Sy ni blk ketang keting srg2 di dapur, anak2 mengacau lg hado...huhu...xpe mudah2 mereka besar nti blh tlg ibu ni...hehe

mamalieyna berkata...Reply To This Comment

sedapnye....seb baik jln2 time dh dekat nk berbuka..hee~

selamat berbuka kak~

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

adoi..tergoda iman tgok nasik ayam..:)

NzA berkata...Reply To This Comment

to Hami
InsyaAllah, kalau dh besar bolehlh tlg ibunya tu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to wahida
kelakar tgk rupa karipap tu..kalau jual confirm xlaku.....hu.hu.hu..

NzA berkata...Reply To This Comment

to siti hajar
masak nasi ayam senang cz lauk 1 jenis je hajar.....hi..

kalau anak2 hajar dh besar insyaallha ringat la sikit kerja....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamalieyna
nasib baik kan..kalau tgk tengahari mesti berkeroncong perut ...hi...

samat berbuka eina...

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
Sabo...sabo..sabo...he.he...

anggunpesona berkata...Reply To This Comment

Seronaoknya ada anak dara yg rajin dan suka memasak. Boleh masak pelbagai menu le macam ni. Tgk nasi ayam tu nampak macam chef yg masak je. Tergoda dibuatnya. Bertuah ibunya.

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

alhamdulillah anak2 dara (& anak teruna jugak, hehe) tolong masak. takpalah, lama2 cekapla si Farouk tu. bagus jugak dia nak tolong.

ainnoraini berkata...Reply To This Comment

saye pun kat rumah bagi2kan tugas jugak...same2 buat kerja...

MulutPayau berkata...Reply To This Comment

Wah seronoknya kalau buat krja sama2....Lepas ni Farouk pun akan terer memasak...tergoda tgk nasi ayam tu...

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...Reply To This Comment

Untung ramai anak dara ni..blh bantu2 kat rumah..gotong royong buat keja rumah..

Oklah tgk karipap tu kak..yg penting rasa dia sedap.. ;)

NzA berkata...Reply To This Comment

to anggun
rajin xjuga ttp kalau ibu suruh brgeraklah mrk tu...hi...
Dan ibu brtindak jadi fasi pd mrk...

NzA berkata...Reply To This Comment

to dinas
masa bln puasa mrk free sblah ptg so boleh tlg masak....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ainnoraini
anak2 dh besar senang agih2kan tugas...

NzA berkata...Reply To This Comment

to MP
tukang kacau org buat kerja tu...hi.hi.hi.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily
2lh, masa puasa ni bolehlh mrk tlg sikit.....

Dilla Ady berkata...Reply To This Comment

bagusnye anak2 akak...rajin tlg akak kt dapur..kecik2 lagi da pandai masak..

hahahha..yg mane kak dalam gambar karipap tu farouk yg buat?

NzA berkata...Reply To This Comment

to dilla
xdelh rajin mana pn dilla ttp kalau minta tlg mrk ringan tulang membantu...

ha.ha.ha..dh msuk dlm tong smpah....

NaeBlog berkata...Reply To This Comment

Assalamualaikum...
k.NZA... sukanya tengok karipap tu...
mesti meriah...
Teringat masa kecik2 dulu... saya pun ada adik beradik yg ramai^^
SELAMAT BERPUASA NZA Sekeluarga...

NzA berkata...Reply To This Comment

to nae
karipap yg pelik bntuknya ttp benar...hi.hi.hi...

mmg seronokkan buat kerja ramai2...

slamat brpuasa juga utk nae...

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil berkata...Reply To This Comment

kak..sonoknyer ank2 dah besar2 leh gotong royong... sedap betul nmpk nasi ayam tu ! hanie sbelum puasa aritu baru jer buat

NzA berkata...Reply To This Comment

2 yg untung ada ramai anak hanie..bila mrk besar sekurg2nya boleh membantu apa yg patut....

About me