Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

16 Februari 2013

DIA Istimewa...

Petang ni tiba-tiba ibu terpanggil untuk buat n3 tentang
seorang murid yang istimewa dimata ibu.
Murid Tahun 1 bernama Zul.
Masih tak kena huruf..masih tak kenal nombor sedangkan
dah 2 tahun bersekolah tadika.....
Sekejap ibu ajar dia ingat, bila kita tanya balik dia dah lupa....
Masih pelat tapi amat becok bercerita.
Terkadang ibu rasa seronok juga melayan dia bercerita yang ibu pun tak faham....
Zul: Tekgu...tekgu kita ada Baby yebi...baby yebi...
Ibu : Baby Rabbit.....????
Zul : Butan......baby yebi.....baby yebbi....
Ibu : Anak orang ke anak haiwan ????
Zul : Butan....baby yebi....
Ibu : Aduyai....blur?????...

Perkataan yang sama diulang-ulang setiap hari....
Ibu pun tak pasti, apa yang ingin disampaikan...
Terkadang rasa naik mereng kepala ibu melayan cerita si Z nie...
Adakalanya Z mampu buat ibu tersenyum dan tertawa dan ada kalanya dia mampu
buat ibu berubah menjadi ibu tiri yang garang.......hahaha....

Cikgu gebuzzzzz bersama Z.....Aduyai, bolatnya muka cikgu nie...

Dah jadi anak angkat ibu lagaknya.
Z tidak boleh dibiarkan bersama kawan-kawan tanpa pemantauan.
Nanti entah apa la dia lakukan diluar kawalan.....
Kesiankan!!!!!!!
Ibu amat-amat berharap agar Z ditempatkan di sekolah pendidikan khas yang berhampiran.
Sekurang-kurangnya dia dapat pendidikan yang sesuai dengan perkembangan mentalnya
serta belajar mengurus diri sendiri....
Apapun Z tetap istimewa dimata ibu.........

22 ulasan:

jeBateja berkata...Reply To This Comment

errr...kalau mcm tu...cikgu leh suggest kan ke pendidikan khas erk....

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

sepatutnya parent zul hantar sekolah pendidikan khas..kesian tok keadaaannya kan.sy pun tak faham dialog akk dengan dia apa maksud sebenarnya..:)

Zefa NorAsmara berkata...Reply To This Comment

Saya sbnrnya mengharapkan akan berjumpa jwpn baby yeby tu apa dihujung entry.. Tak ada rupanya.. Hehe..

Joanna Yunus berkata...Reply To This Comment

Ye la sama tunggu juga apa baby yepi tu....

ibuintan berkata...Reply To This Comment

Itu la speselnya th satu.... mcm ragam

Nak hantar pen khas kena dpt pengesahan doktor dulu.... sorang ank mrd sek akak br awal th ni dpt pengesahan layak ke pen khas.... th satu dulu memang tak dpt bljar apa2

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

Kalau masuk sekolah pendidikan khas mesti lebih sesuai untuk dia, dia boleh dapat perhatian yg sewajarnya mengikut keperluan dia kan. Aiseh, saya pun nak tau jugak baby yebi tu apa..

nea lopah berkata...Reply To This Comment

bertuah zul dpt cikgu yg prihatin..semoga zul jd org yg berjaya 1 hari nnti. siapa tahu kan?

mamaijat berkata...Reply To This Comment

...apa dia 'baby yebi ' tu dinda...

NzA berkata...Reply To This Comment

@jeBateja
InsyaAllah, kami kena ikut prosuder dr pihak atasan....dlm proses utk membawa ke hospital utk jalani sesi tapisan...

NzA berkata...Reply To This Comment

@Puan Kutu
aha PK, kami perlu keizinan ibubapa baru boleh brtindak...ada kes seorg murid kami skrg di thn 5 trpaksa meneruskan pelajaran di sk harian krn xdpt keizinan drp ibunya utk dibawa ke hospital...dan thn lepas ada seorg yg dh dipanggil utk belajar di sk pndidikan khas....huhuhu...

NzA berkata...Reply To This Comment

@Zefa NorAsmara
akak pn slalu blur bila dia brcerita ttg baby yebi tu......entah apa benda la ek....huhuhu...

NzA berkata...Reply To This Comment

@Joanna Yunus
huhuhu...akak pn trtunggu apa itu baby yepi.....

NzA berkata...Reply To This Comment

@ibuintan
aha kak, thn lepas dh ada sorg ttp alhamdulillah ibubapa mrk brsetuju utk dihntar ke sk pndidikan khas ttp ada seorg thn 5 smpai skrg ibunya xizinkan kami bw jumpa doktor...katanya anak dia xcacat...mayb dia salah faham kot...puas dh kami pujuk n bagi penerangan ttp dia tetap xizinkan...kesian budak tu...satu apa pn xdpt....huhuhu...

NzA berkata...Reply To This Comment

@Dinas Aldi
2lh, InsyaAllah moga ianya dipermudahkan...
akak pn suspen jugak..entah apa la benda tu..kena buat edisi siasat....hehehe....

NzA berkata...Reply To This Comment

@nea lopah
Semua tu rahsia Allahkan neolopah...kita xtahu rezekinya dimasa hdpan.....moga dia sntiasa dibawah lindungan n rahmat Allah.

NzA berkata...Reply To This Comment

@mamaijat
entahlah kanda, dinda slalu blur bila dia becok brcerita ttg tu....pelik + ajaib????????

♥MAMASYAZA♥ berkata...Reply To This Comment

rasanya kan kak, dia patut ditempatkan di kelas khas utk anak2 istimewa. tapi dia mmg cumel

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamasyaza
2lh, tunggu proses utk bwk dia ke klinik utk pengesahan doc.....

Fieda Zan berkata...Reply To This Comment

salam perkenalan.. jom follow saya jugak! :)

ummiross berkata...Reply To This Comment

Moga dipermudahkan, moga Zul dapat ditempatkan di sekolah yang sesuai dengan tahap kemampuannya.

Cho Zila berkata...Reply To This Comment

semoga zul dapat pendidikan terbaik untuk masa depannyer..

Nor Salmi berkata...Reply To This Comment

Moga Z akan mendapat pendidikan di tempat yg sesuai dgn kebolehannya. Yang penting, ibu bapanya perlu terlebih dahulu menerima hakikat keistimewaan Zul. Masih ramai ibu bapa yang sukar menerima hakikat ini menyebabkan anak2 menjadi mangsa..

About me