Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

13 Mac 2013

TQSM Dinas

Balik dari sekolah semalam ibu terima sampul surat pos laju.
Hati berbunga riang + suspen.
Tersenggeh sorang-sorang bila tengok nama pengirim...
Sebelum buka ibu raba-raba dulu..
Senyum lagi.
Agak-agak kalau ada jiran mengintai mesti kata ibu kena penyakit angau.

Inilah sampulnya......
Ce teka apa isinya??????

v

v

v

v

v

Taraaaaaa.........FM idaman kalbu ibu terima daripada Dinas.
Beberapa minggu lepas Dinas pergi bercuti di Berunai.
Dinas memang seorang yang pemurah.
Ada je cenderahati yang dia bagi ibu bila p cuti..Sama dengan JS.....
TQSM dear....Sayang Dinas ketat2....Muah3X.....

Yang paling mengembirakan ibu, inilah koleksi FM pertama dari Negara Berunai.
Ibu dah ada koleksi dari seluruh dunia tapi belum ada dari sana......
Tak sabar terus ibu tepek FM di petiais.
Dok elok2 no....jangan gaduh2...
Awas kalau datang penganas yang suka
buka/tutup pintu peti ais kuat2 tu...

Cuba tengok peti ais ibu..Kiri- kanan- depan bertepek dengan FM...
.cuma belah belakang je kosong...
Agak-agak kalau boleh tepek belah belakang confirm penuh jugak tu.....hehehe...
Itupun dah beberapa FM dah rosak akibat keganasan ayah.
Ayah tu kalau tutup petiais memang ganaz....maklumlah jejaka perkasa....huhuhu...


Ibu berangan suatu masa nanti ibu nak tempah satu frame
besar untuk ibu tepek koleksi kesayangan ibu nie dan gantung kat dinding.
Mesti cantikkan.
Setiap FM ibu tercatat nama  pemberi dan tarikh dibelakangnya.
Moga impian ibu menjadi kenyataan tapi entah bila ibu pun tak pasti....

14 ulasan:

izan mama mia berkata...Reply To This Comment

wah banyaknya koleksi FM..sangat teruja saya tgk...bak mai laa satu..hihihii....

Jemarisuri berkata...Reply To This Comment

gud idea jugak tu sis...nti js pun nk cari papan anjal tu jugak lah...js puya fm dh ada yg jatuh pecah...huhu

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...Reply To This Comment

wowo banyaknye koleksi FM akak.. penuh dah petiais tu..Cantik² semuanya...

jeBateja berkata...Reply To This Comment

wow kak....hensem laaa.....taniah sebab dpt fm....ahakZ

ummiross berkata...Reply To This Comment

Alhamdulillah..ramai yang ingat NzA, murah rezeki.
Banyaknya FM tu NzA,tiap satu pasti ada sejarah tersendiri, elok sangat kalau diframekan.

sal ya berkata...Reply To This Comment

wah... banyaknya fm.

izan mama mia berkata...Reply To This Comment
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
izan mama mia berkata...Reply To This Comment

alamak...terpublish no phone...nnt akak padam yer komen saya tuu

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

Saya tau kak Nza suka kumpul FM & memang dah ada banyak FM kat fridge TAPI terharu pulak bila akak cakap akak belum ada FM dari Brunei..ni buat nak nangis nih..huhuu..

Cho Zila berkata...Reply To This Comment

fridge kita samaler yang beku kat bawah.. tapi fmnyer tak sama...

Muhammad Syahmi berkata...Reply To This Comment

Wah banyaknya FM. Saya masa kecik2 dulu suka kumpul FM, tapi lepas dah kumpul banyak2, banyak juga yang rosak/pecah sebab anak buah main.

Sekarang dah tak kumpul, klu beli pun 1-2 je setahun.

MulutPayau berkata...Reply To This Comment

Wahhh banyaknya koleksi FM...terpegun tengok....

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

byknya koleksifm..sy klu ikutkan byk juga,tp byk yg dh rosak dikerjakan aiman n tanggal sendiri..:)

Nor Salmi berkata...Reply To This Comment

Wah, makin bertambah! Bagu juga idea nak buatkan frame tu. Kesian tengokkan peti sejuk tu..

About me