Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

21 Januari 2013

Jom Main Lego.

Salam sayang semua.
Hari ini ibu nak cerita tentang hobi baru anak-anak ibu.
Asalnya hobi Farouk dan sekarang dah berjangkit kepada si kakak-kakaknya.

Mula-mula beli sekotak seorang.
Tak cukup sekotak pergi punggah lagi.
Masing-masing nak tambah koleksi.

Ibu sekadar lepak-lepak dan memerhati anak-anak dengan tekunnya mencantum semua tu....
Leka pulak ibu tengok ana-anak main lego...
Setakat ni, ibu belum berminat nak join sekaki.......hehehe....

Beberapa objek yang telah siap dan menjadi koleksi anak-anak.







Kejap baring, kejap meniarap, kejap duduk nak menyiapkan cantuman lego....

Puncanya bermula lego yang ibu beli kat Vietnam untuk Farouk..
Bila kakak-kakak tengok Farouk tekun memasang lego tu masing-masing teringin nak jugak.

Kat sana lebih murah 2X ganda berbanding di Malaysia.
1 kotak sederhana cuma 240,000 dong=RM30 berbanding kat sini RM60.

22 ulasan:

ummiross berkata...Reply To This Comment

Hehe..macam2 gaya Farouk tu ye, kalau dah minat tak kisahlah penat pun kan, janji dapat siapkan cantuman lego tu, puas hati kan Farouk.

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
2lh, trgolek sana sini...bila siap bkn main seronok lg dia...sbb tu si kakak2nya nk join sama.....hehehe...

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

Huihhh kalau camtu rupanya lepas cantum2, saya pun nak jugak!

Kakcik Nur berkata...Reply To This Comment

Puas hati dia dapat cantumkan lego tu... :)

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

seronok main lego nie.merangsang kreativiti otak.bila dh dpt siapkan satu mesti puas hati.seronok la farouk,kakak2 join sekaki..:)

jeBateja berkata...Reply To This Comment

Wow....mcm nak beli jugak lah....bila pi vietnam lagik cikgu...??

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...Reply To This Comment

Cantik lego Farouk..boleh geng ngan adik Qis ni...Qis ari² bermain dgn Lego.. :)

Muhammad Syahmi berkata...Reply To This Comment

Patutnya borong banyak2 masa kar Vietnam hari tu, lepas tu jual kat sini... hehehe...

ibuintan berkata...Reply To This Comment

pengaruh Legoland...


wah, macam2 hasil ciptaan Farouk, ibunya join la sekali

Lily@MamaZaraZareef berkata...Reply To This Comment

Comel2 plak tgk hasilnye..mesti sayang nk bukak blk..hehehe..kt umah ni zara zareef br ada lego xmg jenis biasa tu je..nanti dah besar sket lehla belikan yg mcm a farouk punye..;-)

azieazah berkata...Reply To This Comment

Bebudak yang pandai main lego ni, akan jadi kreatif, kan?

Cho Zila berkata...Reply To This Comment

baguih mainan ni.. tapi tunggu anak besar sikit sbb suami tak boleh tahan rumah bersepah...budak kecik tak berapa reti lagi..

suri solehah berkata...Reply To This Comment

tu dia..byk dah dapat..anak2 saya pun suka main lego ni

Izan Ishak berkata...Reply To This Comment

syok pulak tgk farouk main lego tu kak. kakak2 pun dah terjangkit sama ye.

Jemarisuri berkata...Reply To This Comment

lego..dh lama x main...
menjadi plak si farouk buat...mcm2 adooo..hihi

TiranaAduka berkata...Reply To This Comment

dulu dipanggil kawada eh! Sama ke?

Tanpa Nama berkata...Reply To This Comment

ayah yu~
eh,murah jugak...huk3x...kalau tau nak kirim gak,syok gak stress2 study duk main pelekat2 bende2 alah tu..heheh..kalau kak pi hongkong or china,mesti lagi byk kan..beli deh satu kotak untuk yu..ahahahaha

lieyalatif berkata...Reply To This Comment

uish biar betul kak..sekali gande harga naik kan....berbaloi kalo beli kat sane....

lego ni kalo budak2 besar main okey le kak...ni kalo bagi dayyan abis lee di baling2 nye...mak nye jugak yg stress nak mengutip...

Aziela berkata...Reply To This Comment

Bagus untuk membentuk kreativiti.

Nor Salmi berkata...Reply To This Comment

Tentu asyik main lego ni kan?
Murah betul harganya kat Vietnam..

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

syiok main lego ni kak...

sentimental juga mengenang zmn kecik2 hanie main lego dulu... ank2 skrg belum merasa main lego lagi setakat ni

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

tgh ada baby besar2 huzaifah mcm hanie ni susah sikit la nak simpan lego elok2...

yg shell tu akk beli tak?

About me