Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

30 Disember 2012

Beby vs Ummi

N3 tertunggak.
Saja nak tayang makanan kat sini, sila jangan marah ye...hehehe....
Sambil tu nak lihat daripada siapalah datang minat si Beby a.k.a Farah Najdah memasak
sebab ibu tak minat memasak.....
BIla ibu kaji rupanya minat Beby datang daripada Ummi a.k.a Kak Long ibu.

Agaknya Beby mewarisi minat Kak Long (Ummi)  yang minat dan pandai masak kot.
Kak Long pernah bela Beby semasa Beby berusia 4 tahun kerana masa tu ibu sarat mengandungkan Naurah.


Beby sekarang ni memang tak ada kerja lain selain dari memasak..memasak dan memasak.
SUka sangat cari resepi-resepi kat tenet.
Dia suka mencuba resepi baru.
Yang jadi mangsa merasa masakan dia  ibu dan 3F....
Lagipun setiap hasil masakan Beby memang sedap ditekak kami semua.
Alahai ibu nie, anak minat masak pun risau ( risau sebab  badan ibu makin kembang)......


Sekarang ni tengah fames ames pavlova.
Maka masterchef ibu, Beby volenteer nak masakkan untuk kami.
Maka terhasilah pavlova air tangan beby.
Rupa tak cantik tapi rasa sedap.
Percubaan yang pertama menjadi.
Macam makan marshmallow pulak rasanya..
Buah tu beby guna stok yang ada kat rumah je......

Ni bubur warna yang Beby masak.
Sedap...lemak berkrim.....

Ini pulut durian..
Memamg femes-ames di Kelantan.
Ini hasil airtangan Ummi a.k.a Kak Long.
Ibu tak suka makan durian tetapi kalau makan bersama pulut bolehlah makan.
Ni Kak Long ibu sediakan masa ibu bercuti  di Perak.
TQSM Kak Long kerana masakan macam-macam untuk kami termasuk crepe durian.
Pantang ibu dan anak-anak sebut nak makan apa, semua akan tersedia dengan begitu pantas....
Love U Kak Long...Muah!!!!!!



11 ulasan:

suri solehah berkata...Reply To This Comment

rajinnya...sedap nampak pulut durian tu..balik kg hari tu tak makan coz dalam pantang lagi..terliur pulak tgk kat sini

Nor Salmi berkata...Reply To This Comment

Rajin betul Beby masak ye. Kalau duduk sendiri nanti tak payah susah2 belajar memasak. Kalau anak ramai ni boleh tengok minat masing2 yg bermacam2. Anak2 akak yg minat memasak along & ude.

Kunang-Kunang berkata...Reply To This Comment

Salam Nur (NZA),

Alhamdulillah anak minat masak. Baguslah tu boleh tukar rasa masakan.

Muhammad Syahmi berkata...Reply To This Comment

Baguslah. Percubaan pertama terus menjadi.

Kalau saya, selalunya masakan saya menjadi bila saya dah buat berulang-ulang kali.

Ena's Palace berkata...Reply To This Comment

Bertuahnye ada ank suka n rajin msk...pasni da sng...merasa msakn ank pula

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...Reply To This Comment

Pandai beby masak...nampak sedap jer tu...

mamaijat berkata...Reply To This Comment

...x salah nak makan,makan,makan...dan makan..
tapi kenalah seimbang....
kena exercise....exercise....exercise...dan exercise juga...
selain buat pemeriksaan kesihatan berkala tahunan...
WAH!!macam pakar kesihatan...
hu hu hu..
pastikan dinda x der penyakit yang berangkai tu...
dah usia segini....kenalah hati2..
kan dinda...
peringatan buat diri sdr juga...
he he he...

ummiross berkata...Reply To This Comment

TerlewaT singgah blog NzA, waa tengok semua makanan sedap2 kat sini, pandainya Beby masak, malu ummi, hehe..

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

tiba2 terliur tgok pulut durian tu..sy sama macam akak,tak berapa uka durian,tp klu dengan pulut santan tu laju gak la makan..dulu2 aruah mak selalu buat pulut durian cmni

Kasih Salina berkata...Reply To This Comment

terliur pulut durian tu..

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

akk, kalo x nak masterchef tu, pos ke sini.... ahahahaaaa...

About me