Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

17 April 2012

Siapa Nak Tolong!!!!!

Kerja yang tak habis-habis.
Macam-macam nak disiapkan.
Ibu lihat rakan-rakan pun mengeluh.
Muka masing-masing berkerut seribu.....
Kelas tetap berjalan kerana itulah tugas hakiki......

 Bahan yang siap di liminate....

disamping itu kena siapkan
latihan dalam kelas,
Ujian LINUS,
Ujian PROTIM,
fail KSSR, 
fail evidents, 
fail LINUS, 
fail PROTIM,
 fail RMT,
fail panitia, 
buku stok PSS, 
buku stok PSV/DSV......
bla..bla..bla......
Abaikan orang yang sedang stress dengan lambakan kerja-kerja yang tak berkesudahan....

dan ibu mencuri sedikit waktu untuk hilangkan stress.........

36 ulasan:

sizuka[Izzati] berkata...Reply To This Comment

wahhh cantiknya akak kaler.hehe.sabar ea kak.huhu banyak jugak kerja dah jadi cikgu nanti.

NzA berkata...Reply To This Comment

to sizuka
he.h.e.he...skadar nk hilangkan stress dik...
Dh jadi cikgu nnti izzati akn rasai semua ni...beban kerja yg xsudah2....

mamaijat berkata...Reply To This Comment

..ha ha ha...
time ni kta ramai2 nyanyi lagu ZAINAL ABIDIN....
"KITA SERUPA"......

berbaloi ke kenaikkan gaji yang kita terima...

kerut di wajah..
keluh kesah...
memang kesiankan....

walau mamaijat cuma 2 subjek untuk 4 kelas tetapi bebanannya pun cukup terasa ...
satu kelas bilangan muridnya pulak antara 38 - 40 orang...

HADOI...
masa ni pujuk anak2 x yahlah jadi guru.
he he he..anak2 pun mmg x minat..
mujur......

Norsalmi berkata...Reply To This Comment

Kesian pd kita.. Gaji belum naik tapi kerja dah tambah berganda2.. Lebih kesian bila tgk rakan2 yg terlibat dgn linus & kssr.. Bebanan tugas beginilah yang kadang-kadang membuatkan fokus kita thdp p&p hilang.. Nak semak buku latihan murid pun dah tak berkesempatan.

ernizz berkata...Reply To This Comment

sayapun antara yg menyebokkan diri buat LINUS ni...yg maths tu problem la..ajar ikut silibus masuk 1-100..+- x ajar lg...tp soalan LINUS dh masuk +-....sabo je la...

Lily@MamaZaraZareef berkata...Reply To This Comment

kak nza..tu drawing lukis sendiri ke..comel!!..:-D

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaijat
ketawa mamaijat yg penuh bunga2 stress..Tolong100X..rasa nk jerit kuat2...jgn smpai nnti ada cikgu di jumpai trbaring kaku slm tndas akibat stress...selisih....

2lh, nza dh pesan kt anak2, kalau nk jadi cikgu xpyh la nk syok n cari glemer....kalau cari suami mesti yg cool mcm ayah......hu.hu.hu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to kak salmi
letih dgn kerenah kerja yg kena buat..yah trlibat 2 kelas KSSR, linus, protim n mcm2 lagi.Akak bygkan thn 1 br belajar no 1-100 ttp soalan LINUS dh smpai Wang...xharu cikgu2...budak2 blur....
masuk markah utk SAPS n JPN..xke itu kerja yg membazir...pelik ttp benar......

NzA berkata...Reply To This Comment

to ernizz
yelah dik, pelik tgkkan..akak ingatkan akak sorg yg dh binggong bila tgk soalan..budak2 bln 5 ni baru masuk operasi + n - ttp soalannya dh smpai Wang.....xsesuai langsung...begitu juga buku teks yg dh haru biru xikut turutan.....cikgu2 yg jadi binggung bila bagi latihan..trpaksa skip m/s buku aktiviti.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily
xlah, akak jz warna je...2 pn suku je dh xsmpt...nnti smbung lagi....

MulutPayau berkata...Reply To This Comment

opsssss...bnyaknya nak kena buat....

Nek pencen lambat lagi tu ......

NzA berkata...Reply To This Comment

to MP
2lh, lamanya nk pencennnnnnnnnnnnn...hu.hu.hu....

ariana berkata...Reply To This Comment

Samalah kita..tp dah tugas, lg pun mmg minat sejak kecil dlm bidang ni..mcm akak ni mmg keluarga berdarah guru..dari arwah ayah sampai lah ke adik beradik..ramai yg menceburi bidang perguruan..
Insyaallah asal kita ikhlas, akan ada ganjarannya..

jemarisuri berkata...Reply To This Comment

ibu busy dgn camtu ..js plak sibuk dgn kew8 dan fail sbb gaji naik..cola naik.....huhu...

ummiross berkata...Reply To This Comment

tengok lukisan tu pun rasa macam hilang stress, pandai NzA melukis!

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

Saya baca senarai tu pun dah stress..

Akak melukis, saya menembak :)

Izan Ishak berkata...Reply To This Comment

kerja seorang guru yang tak berkesudahan kan kak nza...sabar banyak2 ye kak...

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

keja smp bila2 pun takkan habis.hehe..

oh mmg cantik akk kaler.sy dr sekolah bab mewarna mmg fail..

jeBateja berkata...Reply To This Comment

Saya dgn ihklas nya ingin menolong cikgu....namun apa kan daya...oleh ekrna jauh...saya nolong nenguk jer lah....ahakz...ahakz

Cikli berkata...Reply To This Comment

kalu masuk tanding boleh menang tu, kategori 12 thn

lieyalatif berkata...Reply To This Comment

insyaallah akak cikgu yg hebat, sure boleh settle semuanye....caiyok kak!

Joanna Yunus berkata...Reply To This Comment

memang mama tak boleh tolong sebab bukan bidang mama pun, kalau nak suruh design rumah ke structure ke InsyaAllah atau bab colouring tu memang boleh sebab mama suka

NzA berkata...Reply To This Comment

to ariana
betul tu kak..kita lbh kurg sama, lahir dr darah pndidik...abah sy seorg guru n adik-bradik pompuan sy juga cikgu....

Setiap beban tugas pasti dpt dilangsaikan dlm waktu yg ditetapkan w.pn trkdg timbul rasa stress bila melambak2.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to JS
2lh kesibukan kita mengikut bidang n tugaskan...hu.hu.hu.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to cikli
kategori kanak2 rebina....ngee....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lieya
InsyaAllah...TQSM lieya....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaQS
he.he.he...tlg tgk , baca n3 n brkongsi rasa pn dh cukup mengembirakan ibu.......
lain kali kalau nk buat rumah bolehlh minta tlg mamaQS...

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
betul tu ummi, boleh hilangkn stress seketika.....nza cuma mewarna je tu ummi....

NzA berkata...Reply To This Comment

to dinas
he.he.he....senarai semak tu....

hobi yg boleh buat kita leka....

NzA berkata...Reply To This Comment

to izan
thanks izan.....mmg kerja yg xpernah habis..sntiasa ada....

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
ye PK, walau kt mana semuanya sama....

sekadar mengisi masa lapang ni PK..dr sk akak minat melukis n mewarna....

NzA berkata...Reply To This Comment

TO JEBAT
tlg tgk pn dh ok tu...ngee...

Norsalmi berkata...Reply To This Comment

Dlm kes ujian LINUS, soalan tu siapa yang buat ye.. Bukan dalam kalangan cikgu ke???
Kalau dah markah online & offline dua2 kena buat, memang sangat2 "meringankan" bebanan tugas guru..
Memang pelik ttp benar, terang dan nyata

NzA berkata...Reply To This Comment

to kak salmi
soalan LINUS tu dr JPN la rasanya kak...soalan2 yg xpeka dgn sukatan baru..pelik ttp benar.....yg jadi masalahnya budak2 tu..w.pun nampak senang ttp bila mrk xbelajar mmg trkial2 la.....dan markah pn sama, on9 masuk, manual pn nak..ingat kita xde kerja buat bnde yg sama brkali2....

Zefa NorAsmara berkata...Reply To This Comment

Yusuf pun bawa balik dr sekolah gambar yg sama.. :D

NzA berkata...Reply To This Comment

to zefa
poster pertandingan anjuran GEastern tu Zefa....boleh disertai oleh semua murid di Malaysia....

akak ni kes cikgu yg stress...ngee..

About me