Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

25 Julai 2011

Kerinduan.

Rindu pada kampung,
Rindu pada mama,
Rindu pada abah,
Rindu pada family.

Namun ibu perlu berkorban.
Demi anak-anak.
Demi family ibu.
Walaupun dalam hati sarat dengan kerinduan.

Bertambah rindu ingin menetap wajah adik kesayangan ibu.
Yang akan kembali malam ini.
Dari perantauan.
Demi mengejar cita-cita.
Menjadi seorang doktor yang sarat dengan ilmu agama.

InsyaAllah dik,
jika diizinkan Allah, kita akan bertemu.
Dihari lembaran nanti....
Amin.

37 ulasan:

Mama QS berkata...Reply To This Comment

kak ibu,.... mama kalau dah dekat dengan ramadhan dan lebaran teramat merindui arwah mak dan bapa... kakak-kakak dan adik tapi pasti lebaran nanti pasti akan ketemu juga...memang tahun ni langsung tak kesempatan bertemu mereka kak ibu, memandangkan Qayyum baru tahun pertama masuk asrama lebih banyak korbankan masa untuk beliau harap kakak-kakak semua fahamkan kak ibu....

IMANSHAH berkata...Reply To This Comment

semoga dipertemukan..amboi rating pengomen tu dah kembali kepada saya

Mohamadazhan.com berkata...Reply To This Comment

duduk jauh diperantaun akan pasti merindui keluarga di tanah air...semoga beliau berjaya dunia akhirat =)

Kunang-Kunang berkata...Reply To This Comment

Sedih pada N3 NZA ni. Sebak pun ada.

Alangkah beruntung pada yang masih mempunyai ibubapa. Baliklah bila kelapangan lepaskan rindu sendiri pada ibubapa, adik beradik dan juga melepaskan rindu ibubapa pada kita juga.

Teratak Hami berkata...Reply To This Comment

Hensem jgk adik akak tu ...

Kak, dia balik M'sia / tinggalkan M'sia? Apasal nak kena tunggu hari lebaran?

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...Reply To This Comment

Bakal doktor lah ni..
Tahniah..
Samalah ngan lily ni kak..
Rindu ngan Family yg jauh..
& sedih juga thn ni x dpt beraya dgn diorg..sob..sob.. :(

azwa amani berkata...Reply To This Comment

adik ibu stdy kat mane ???

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaQS
sedihkan bila kehilangan org trsyg..moga MamaQS mampu melawan kesedihan..
xpelh mama,kita brkorban demi anak2 n masa dpn mrk......

NzA berkata...Reply To This Comment

to imanshah
InsyaAllah..

Alhamdulillah...dh oklh tu...

NzA berkata...Reply To This Comment

to azhan
itulh hrpan kami agar dia menjadi seorg doktor yg sarat dgn ilmu agama....

NzA berkata...Reply To This Comment

to kunang-kunang
mmg tgh sedih masa buat n3 ni kak..rindu sgt pd org tua dikg..

jarak n masa memisahkan kami..insyaAllah, ada masa trluang sy akn kembali...

NzA berkata...Reply To This Comment

to hami
terima kasih...he.he.he..

Johor dan kelantan agak jauh..kalau setakat weekend mmg xmerasa la nk blk...hu.hu.hu...

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily
InsyaAllah..moga dia brjaya nnti....

akak faham perasaan lily krn akak pn keadaan yg sama cuma akak agak brtuah krn sntiasa menyambut raya di kg sndiri...

NzA berkata...Reply To This Comment

to azwa amani
adik ibu belajar di uiversty zagazig dlm thn 3 bidang prubatan..insyaallah, lepas raya ni kalau xde aral akn melangkah ke thn 4...doakan...

amna berkata...Reply To This Comment

amin.. insyaAllah dapat ketemu. semoga adik cikgu akan menjadi doktor yang soleh & dapat berbakti kepada masyarakat ^^

NzA berkata...Reply To This Comment

to amna
InsyaAllah..itulh doa kami n semoga dia menjejaki abgnya yg brgelar doktor yg spesis wokerholic.....

ainnoraini berkata...Reply To This Comment

tibe2 teringat kat aruah bapak saye yg telah pergi buat selama-lamenye..al fatihah untuknye...

semogaa dipertemukan sempena bulan yg mulia nnt ye NzA..jgn sedih2 ye..

anggunpesona berkata...Reply To This Comment

Bila ramadhan hampir tiba, rasa sayu pada ayah dan ibu pasti menjelma. Ramadan yang paling menggembirakan bila dapat bersahur dan berbuka bersama-sama keluarga. Lebih besar keluarga lebih meriah.

Ummiross berkata...Reply To This Comment

memang rindu kat kampung dan keluarga terutama bila tiba Ramadhan dan Syawal
Tahniah buat bakal doktor...

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

promote adk tu.hehe..sedih kan bila rindu..at least akk masih ada ibu n ayah...sy lg rindu..dua2 dah takde..:(

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

promote adk tu.hehe..sedih kan bila rindu..at least akk masih ada ibu n ayah...sy lg rindu..dua2 dah takde..:(

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

promote adk tu.hehe..sedih kan bila rindu..at least akk masih ada ibu n ayah...sy lg rindu..dua2 dah takde..:(

kakyong berkata...Reply To This Comment

Insya ALlah, semoga dpt berkumpul di hari lebaran nanti..

NzA berkata...Reply To This Comment

to ainnoraini
Al-fatihah...sedihkan bila kehilangan org trsyg...apatah lagi dh hmpir menjelang puasa....

NzA berkata...Reply To This Comment

to anggun
betul tu...suasana brbuka brsama kluarga adalah saat yg trindah...

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
mkn hmpir puasa makin sarat dgn rindu...

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
xdelh nk promote adik ttp sbgai meluahkan kerinduan pd dia...hi..

alahai sedihkan bila org trsyg dh xde...

NzA berkata...Reply To This Comment

to kak yong
InsyaAllah...amin...moga2 gitulah kak yong.

Cikli berkata...Reply To This Comment

rindu kerana dibatasi masa dan jarak

alimaz kembara terasing berkata...Reply To This Comment

rindu yang menyesakkan...

NzA berkata...Reply To This Comment

to cikli
itulh realiti.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to alimaz
rindu makin menyesakkan dadaku...

Dilla Ady berkata...Reply To This Comment

takpe kak, jgn sedih2...die menuntut ilmu tu..sib baik raye dpt balik kan..

NzA berkata...Reply To This Comment

to dilla
InsyaAllah...moga dptlh jumpa...

ummi_khalish berkata...Reply To This Comment

assalam..sedih plak entry ni sebb dil merasai juga..mmg sayu hati..di kejauhan,asyik teringat..tapi apakan daya terpisah antara benua..hanya mampu sampaikan di angin lalu//adik ibu dapat balik kami yg dh berkeluarga ni kena sabar lah dulu....kami pun duk mesir tapi di alexandria..semoga adik ibu berjaya mencapai impiannya..Insya allah...

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummi khalish
sedihnya...ttp sabar ye dik..nk wat camne jauhkan......selamat menyambut ramadhan....

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil berkata...Reply To This Comment

adik ksygn kakak ni ...

xper,utk ilmu kena brkorban sikit...natijahnye insyaAllah memuaskn.. ;)

About me