Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

11 Januari 2012

Mengidam Mee Celup + Shopping @ Rantau Panjang., Kelate.

Tiba-tiba teringin nak makan mee celup.
Masalahnya mee celup yang marvelous cuma ada kat
sebuah gerai di Rantau Panjang dan di Restaurant Sampan Pasir Mas...
Mee celup tak sama ye dengan mee sup, bakso atau soto.
Nampak macam sama tetapi tak serupa.
Keenakannya terletak pada rasa kuahnya dan bebola dagingnya tu.
Aduh...camne ni........

gambar pinjam dr en. google....

Terlanjur sebut Rantau Panjang,
Ni kisah basi.
Kisah masa bercuti di kampung.
Rantau Panjang adalah destinasi wajib ibu pergi.
Memang orang yang saja menempah muflis.
Kalau pergi sini memang ibu boleh muflis.
Semua berkenan dimata.
Main ambil je barang yang berkenan dihati tanpa berfikir.
Bila balik rumah baru rasa sesal.
Ayah pula jenis yang sporting habis.
Dia akan ikut dan diam je tanpa beri ibu sebarang amaran.
hu.hu.hu........
Macam manalah ibu nak kawal sikap semulajadi yang boros ni..
eh!!semulajadi ke????
Kalau sampai Rantau panjang, makanan pertama yang ibu cari ialah lockhing....
Feveret kami anak beranak.....
Farouk seorang yang makan udang.....
Yang fustnya kali ni tak sempat pekena mee celup.
2 yang mengidam tak sudah-sudah......

Beby dan Ayah Su yang nampak hampir sebaya.
Ramai orang akan salah sangka.....

Bodyguard ibu yang setia....he.he.he....

Posing sebelum balik....

32 ulasan:

Ena berkata...Reply To This Comment

lapor ler kak.. lom bekpes lagi ni.. menggigil perut.. hehe

Awanama berkata...Reply To This Comment

alamak ibu, yg tu kami puya peberet tu...huhu..

nasib baik blk kg ari tu smpt mkn smua tu...hehe

sue zainun berkata...Reply To This Comment

kalau kat gombak ni pulak saya suka makan kotiaw celup..hehe sgt sedap..sblm nie ingatkan celup tu macamana..dah rasa baru tau penangannya..

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...Reply To This Comment

Sedapnye mee celup tu..
tetiba lily pun teringin.. ^^

amiey lee berkata...Reply To This Comment

adedeiiii lapar masuk blog akak ni

mummysyafie berkata...Reply To This Comment

best nya kalau mengidam macam² ni kak. saya dah tak tahu mana pegi selera makan saya ni. adehh..hilang terus nak makan lately

lieyalatif berkata...Reply To This Comment

alah kejam akak...lieya terliur tau..sume yg akak sebut tu lieya tak penah pun mkn...ni berkobar2 nak pi cuti2 belah sane ni....tapi ntah bile le gamaknye ni heheheehe....

aik kak...mengidam2 ni ade ape2 ke ihik ihik ihik

Unknown berkata...Reply To This Comment

Salam, tak pernah rasa mee celup...first time dgr... Lockhing pun same gak...mcmana rupenye??

NIA berkata...Reply To This Comment

wahhh cam best je :)

wahida berkata...Reply To This Comment

tak pernah mkn mee celup...teringin nak rasa...

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

Lockhing? Yg macam sate dalam gambar pertama tu ke? First time dengar ni..

Ooo mee yg akak maksudkan tu bihun yeh, hehe..bihun sup, slurrrpppp!

Izan Ishak berkata...Reply To This Comment

nampak menarik mee celup tu kak nza...

lockhing tu apa ye kak nza? izan pun pestime dengar...

mamaijat berkata...Reply To This Comment

.....makanlah selagi boleh & mampu..
nanti dah kena pantang susah pulak...
uuurrrmmmmm...macam mamaijat ni ...tapi kekadang mamaijat andaikan pantang tu pantang 'jumpa'...bedal lah juga!!!he he he..pastu makan lah ubat..

NzA berkata...Reply To This Comment

to ena
hi.hi.hi...kesian adik sorg nie....

NzA berkata...Reply To This Comment

to JS
hr tu kalau xsilap tgk kt blog JSlh mee celup nie....hu.hu.hu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to sue
sedapkan sue.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily
sedap sgt6X lily.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to amiey
hi.hi.hi....kesian....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mummysyafie
kenapa ni nor smpai xlalu nk makan...nor xsihat ke????

NzA berkata...Reply To This Comment

to lieya
ha,ha,ha......mmg sengaja nk suruh org trliur cz akak pn tgh mengidam nie..

xdelh lieya..dh tutup kilang...nnti mengamuk farouk tu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to marya
sedap maR... sgt2 sedapp..lockhing tu satey ikan brasal dr thailand..sedap sgt2 .....

NzA berkata...Reply To This Comment

to sizuka
mmg best sgt2....

NzA berkata...Reply To This Comment

to wahida
nnti p kelantan n cari kt rantau pjg..sedap.

NzA berkata...Reply To This Comment

to dinas
lockhing tu satey ikan dinas...brasal dr thailand.....dipanggang n dimakan dgn kuah pedas..nyum..nyum..nyum....

mcm meehon sup ttp xsama...he....

NzA berkata...Reply To This Comment

to izan
mmg feveret akak...

lockhing tu satey ikan yg dbakar n dimakan dgn sos edas...sedap...nyum..nyum...

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaijat
2lh, trkdg makan xhinggat...cuma skrg ni kalau nk mkn agak brhati2 ttp pntang gak mamaijat....hi.hi.hi...pntang jumpa!!!!

ummiross berkata...Reply To This Comment

NzA...nak gi rantau panjang jugak, nak cari mee celup!

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
silakan..nnti kalau p masa cuti calling2 nza ye.,...

Ibu Yusuf Maryam berkata...Reply To This Comment

OOoo, tak sama ye mee celup dgn mee sup. Sbb rupanya mcm sama.. :D

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

hanie rasenye xpenah mkn mee celup..tu lah,nmpk mcm serupe je dgn mi sup ;)

erk kak..jgnlah muflis ... hehhe

NzA berkata...Reply To This Comment

to zefa
sama ttp xserupa...hi.hi.hi...

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummihanie
nnti kalau p kelantn hanie cuba rasa...sama ttp xserupa....

mmg boleh muflis dibuatnya...hi.hi.hi....

About me