Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

11 Januari 2012

Diselubungi Misteri Nusantara Lagi....

Sejak naik sekolah ibu terpaksa bertapa semula di sarang ibu di PSS.
Sendirian berada di blok yang terpencil.
Ditemani buku-buku.
Jauh dari rakan-rakan..jauh dari keriuhan......

Dikala rakan-rakan lain berkumpul di bilik guru,
ibu terpaksa menyeronokkan diri keseorangan di........
 Perpustakaan kerana inilah tempat kerja sampingan ibu
disamping mengajar......

Dan pada hari ke 2 persekolahan,
sewaktu ibu sedang leka menyiapkan kerja-kerja sendirian....
tiba-tiba ibu rasa ditemani oleh "beberapa orang"....
Pada mulanya ibu tidak endahkan bunyi menyapu di bilik kerja ibu kerana
menyangka ada pekerja sedang mengemas dan menyapu di situ.
Bunyi kerusi di tolak masuk, bunyi buku-buku dan fail disusun.....

dan tiba-tiba ibu terdengar pula seolah beberapa "orang" sedang menyusun buku di rak ini.
Ibu tersentak dan tergamam.
Ibu amati bunyi jelas buku-buku sedang disusun sedangkan tiada sesiapa di situ.
Ya Allah....tiba-tiba meremang bulu roma ibu.
Bunyi "orang" menyapu dan mengemas bilik kerja ibu pun semakin rancak.

Ibu kuatkan semangat.
Dalam keadaan yang menyeramkan,
ibu berselawat...dan membaca ayat-ayat suci.
Dalam hati tidak putus-putus berdoa.
Ibu sempat menulis status di FB berbunyi:
"Sendirian di PSS, mcm2 bunyi ada..Ngeri + seram sejuk lak rasa...sapa nk tlg temankan nie...TOLONG!!!!!!....hu.hu.hu...."

Memang di sini agak keras dan sudah banyak pengalaman
"misteri nusantara"  berlaku......
Dan akhirnya ibu terpaksa mengalah.
Menapak keluar dengan penuh debar...
Melangkah tanpa menoleh ke belakang....

Esoknya ibu ke sana.........
Terpegun seketika bila melihat buku-buku tersusun kemas.
Bilik ibu juga seolah-olah dibersihkan.
MasyaAllah.........Hanya Allah yang tahu bagaimana hati ibu.
Dan ibu terpaksa lalui hari-hari di sini setiap waktu terluang kerana
banyak tugas sedang menanti..........

p/s:
*Hari ni meeting lagi...
Mood : PENAT + BOSAN!!!!!!
Maaf kerana ibu tidak mampu untuk BW mcm biasa
akibat kesibukkan yang melampau......


*Ramai rakan blogger bertanya ttg "Lokching".
Lokching tu sebenarnya satey ikan yang dibakar dan dimakan dengan sos pedas.
Sedap sangat-sangat dan harganya amat2 murah...rasanya 1 cucuk tu cuma 20sen...
Kalau ke Rantau Panjang Kelantan cubalah rasa. Banyak dijual ditepi jalan.

32 ulasan:

sekadar satu coretan berkata...Reply To This Comment

Kisah benar ke nii...
Seram la...dah kite ni penakutttt....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ain
kisah benar ni ain..trjadi last week.....hu.hu.hu...

ummiross berkata...Reply To This Comment

NzA,ummi dengar kat TV hari tu, penceramah tu kata kalau bunyi guli jatuh, orang susun kerusi meja sedangkan takde orang lain kat area tu, itu tandanya ada makhluk halus/jin, wallahualam.

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
ye ke ummi...meremang bulu roma nza...apapn "mereka" juga makhluk Allah...asal jgn "dia" kacau udahlah...hu.hu.hu....

Awanama berkata...Reply To This Comment

mmg misteri ni ibu, JS baca pun dh meremang bulu roma..hihi.

Salmi berkata...Reply To This Comment

Meremang bulu roma baca entry ni.. Berani sungguh Yah..

Izan Ishak berkata...Reply To This Comment

aduh kak nza... dah lah malam2 ni tiba2 rasa angin sepoi2 bahasa bertiup entah dari mana. bulu roma terus meremang baca kisah pss kak nza tu...

mamaijat berkata...Reply To This Comment

.....rasanya mane2 skul ada misteri nusantara ni...
salah satu sebab mamaijat x mo amik GBK cos selain hanya namanya aje GBK ,tapi mamaijat kena dok kat PSS tunggu murid2 datang....(relif ckg yg x hadir)kiranya,murid yg
bgerak...mamaijat menunggu aje mereka di PSS..huhuhu...
dah tau cerita ada 'kes; sebegini,x jejak lah PSS tu lagi...
lagipun ianya nun jauh di puncak tingkat 4...
lomah lutut omak nak oii...

Mohamadazhan.com berkata...Reply To This Comment

huh!...dahsyat juga tu kak..insyaAllah...setiap kali masuk baca ayat qursi dulu...benda2 ni mmg ada di mana2...

jeBateja berkata...Reply To This Comment

pehhhh...kalau den....tak mai dah situ.....ternganggu jiwa raga...

Lily@MamaZaraZareef berkata...Reply To This Comment

aduhaiii kak nza..mmg misteri sungguh nih..berlaku btol2 depan mata plak tuh..harap kak nza terus bertabah menruskan kerja2 pss tu k..uhuk3x..

NzA berkata...Reply To This Comment

to JS
misteri nusantara yg sering brlaku di sini....

NzA berkata...Reply To This Comment

to k.mie
mmg menyeramkan ttp nk buat camne k.mie..trpaksa jugalah krn itulh tmpt kerja yah.,...hu.hu.hu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to izan
sory ye cz mlm br smpt buat n3 utk hari ni akibat kesibukkan..kena lak ttg misteri.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaijat
kesian mamaijat...nk buat camne, kesihatan yg xmengizinkan...ttp itulh biasanya tmpt2 camni mmg byk misteri brlaku cz mcm2 alatan ada.. agaknya menyeronokkan penghuni utk brtapa disitukan....

NzA berkata...Reply To This Comment

to azhan
thanks dik...bila trjadi prkara2 mcm ni mmg kena slalu bringat2..."mrk" juga makhluk Allah cuma bila dh seram nk baca ayat pn dh lupa....panik!!!!

NzA berkata...Reply To This Comment

to jebateja
mmg boleh menganggu jiwa n raga ttp nk wat camne, dh tmpt cari rezeki...hu.hu.hu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily azliyana
mmg dh byk kali akak brdepan dgn misteri ni lily...ttp tu lah, dh kerja di situ, redha jelh w.pn dlm hati Allah saja yg tau...

Ena berkata...Reply To This Comment

huhuh.. memg misteri betul tu kan..

nasib baik tlong kemas ye kak.. ringan skit keje akak.. hik hik..


tau tau.. ena pun suka satay ikan tu..

NzA berkata...Reply To This Comment

to ena
mmg misteri......

2lh, nasib baik "dai" yg baik hati......he.he.he.....

org pntai timur dh biasa mkn ni kan...

Ibu Yusuf Maryam berkata...Reply To This Comment

Kira akakni berani jugalah.. sempat lg taip status FB.. hehe..

CuTeMiUt78 berkata...Reply To This Comment

uuiissshhh... seram gak ni kak..

NzA berkata...Reply To This Comment

to zefa
sbb takut la akak taip cz nk sedapkan hati....he.he.he...seram!!!!

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

adesss kak ... kalo hanie awal2 dah cabut kot.. hahaha .. name je suke tgk citer seram...

tapi 'hantu'2 tu baikla kak..depa tolong kemas ;)

NzA berkata...Reply To This Comment

to cutemiut
mmg seram ttp sabo jelh....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummihanie
niat hati nk cabut lari ttp bila trfikir ..kang xpasal2 masa akak brlari ditutpnya pintu xharu....so akak dok diam2 n brselawat kt situ.......mmg seram.

mummyrinazone beauty berkata...Reply To This Comment

dahlah nurul sejuk..akak nyer entrynie buat bulu roma tegak..huh takot kak...nnt lainx kena ajak temanlah kot

Unknown berkata...Reply To This Comment

Seram la citer misteri nusantara akak ni, klu sy rsnyer xmasuk dah klu xde org..huhu...mmg penakut giler sy nih..

Tp ok gak kak, ada asst tlg kemas...hehe...(gurau je yer)

NzA berkata...Reply To This Comment

TO NURUL
KESIANNYA NURUL...ITULAH REALITINYA...kalau ikutkan mmg nk ajak teman ttp msg2 sibuk dgn tugas so benda lain lak jadi teman....hu.hu.hu...

NzA berkata...Reply To This Comment

to siti hajar
mmg seram..kalau ikutkan akak mmg ppenakut ttp dh xde pilihan...hu.hu.hu....

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

oh namanya lockhing ke?baru y tu rupanya sate ikan,peberet sy tu..sos dia mmg sedap..:)

wah mmg misteri..klu sy dah seram sejuk terus demam .kehkeh..

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
sedapkan!!!!!!

akak pn dh meremang ttp mampu brtahan.....hu.hu.hu....

About me