Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

23 Julai 2012

SteamBoat MasterChef Kami.

Sorry ye pagi-pagi tayang makanan.
Semua ni dalam draf ibu ye.
Tak de niat nak buat kawan-kawan terliur..huhuhu....

Hari pertama puasa ayah dah volunteer nak masak untuk juadah berbuka.
Ibu sekadar masak juadah untuk bersahur je.
Tersengeh ibu sampai ke telinga.
Lagi pun dah lama ayah tak masak steamboat untuk kami.
Steamboat ayah memang terbaik......

Melimpah ruah.....
Bahan-bahan untuk steamboat ayah beli semasa kami outing ke Muar pada pagi tu.
Macam biasa kalau ke supermarket, ibu akan bersama 4F meronda bahagian
pakaian manakala ayah bersama farouk akan ke bahagian makanan....hehehe....

Tak cukup 1 periuk, ada lagi untuk tambahan.
Dasyat sungguhkan kami makan steamboat..
Sekejab je habis 1 periuk steamboat tu dikerjakan oleh kami.

Petang semalam ibu sekadar masak pasta, rendang dan
ketupat segera untuk bekalkan Along ke kolej.
Sedihnya hati waktu berbuka petang semalam bila
tengok kerusi tempat biasa Along duduk dah kosong.
Ya Allah, kuatkan hati ini...........

28 ulasan:

Qaseh Suhaida berkata...Reply To This Comment

woww..berbuka puasa dgn steamboat,, boleh try gak nanti hu huu

jemarisuri berkata...Reply To This Comment

blh kasi idea ni utk next berbuka...hehe

Joanna Yunus berkata...Reply To This Comment

memang sedih kak ibu, macam tahun lepas mama makan sambil menitik air mata, Mr H usap belakang mama....

lieyalatif berkata...Reply To This Comment

sedapnye kak steambot...lame dah tak pekena...selalu gi johnys jek.....tgk set akak ni terus kecur hah.....

ibuintan berkata...Reply To This Comment

Sedapnya nza.... terbuka selera

Untngla ada mastercef kat umah

ShimaSalleh berkata...Reply To This Comment

Juadah yg mudah. Klu beli dah berapa RM melayang hihihi.. Buat sendiri boleh mkn puas2

Kasih Salina berkata...Reply To This Comment

amboiii..sedapnya steamboat akak tu..best jer rupa..

Murni Alfathunnisa berkata...Reply To This Comment

Sama kak...kami satu family pun sama..kalau dah hadap steamboat..memang tak ingat apa dah. peminat tegar! hehe....

mamaijat berkata...Reply To This Comment

....DINDA!!!!'
kali ni kanda ngaku...RINDU sangat kat no 4...sedih & terbit air mata ni...
malam tadi antar dia..ari ni dah terasa sayu...

Yelah ari2 lain tu x terasa sgt...
selama ni dah biasa 'BERSAHUR' bersama...tetiba....AH!!!!!

yang lain tu dah cukup 'besar' utk berjauhan...
tapi dalam hati...kanda tahu..
kakak@ & abang tu pun sedih....

daddy????ntahlah....

NzA berkata...Reply To This Comment

to Qaseh
boleh la cuba cz mkn steamboat xjemu tau.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to JS
berbuka dgn steamboat setiap hr pn ok JS....hehehe....

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaQS
sedihkan mamaQS...lagi pn along ni mkn mcm budak kebulur masa brbuka......sayu sgt rasa hati nie...hu.hu.hu....
Kelab ibu sedih.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lieya
airtngan suami yg ala2 masterchef lieya mmg tiada tndingannya..masak dgn penuh kasih syg....hehehe....

NzA berkata...Reply To This Comment

to ibu intan
masterchef ni sibuk bebenor skrg ni kak...sskali boleh la layan masak kt dapur..kalau tak xde la nk merasa...hu.hu.hu.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to shima
mmg shima..thn lepas akak beli kt PARAM Bukit gambir...1 mangkuk besar dh cecah RM50..rasa xgitu sedap..mmg rasa xpuas hati.....

NzA berkata...Reply To This Comment

to kasih
steamboat hasil airtngan masterchef kt rumah ni kasih....hehehe..

NzA berkata...Reply To This Comment

to siti murni
samakan selera kita...mmg sedap n xmuak kalau mkn byk2 pn...

NzA berkata...Reply To This Comment

to mamaijat
hati seorg ibukan kanda..sayu n sedih bila melihat hidangan kegemaran anak dpn mata..terus trtutup selera nk makan.......
Sabarlah wahai hati......

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

Bestlah steamboat!

Tapi sedih Along dah balik asrama :(

jeBateja berkata...Reply To This Comment

Idea yg baik cikgu....buleh den try cuba berbuka dgn steambot...tapi yg beli laaa....buat ngak ngerti....ahakz

NzA berkata...Reply To This Comment

to dinas
mmg sedap dinas cz bila mkn xcpt rasa muak....

saat yg plg sedih bila brbuka...trbyg wajahnya tu...hu.hu.hu.....

NzA berkata...Reply To This Comment

TO JEBATEJA
cubalh..mesti best punyaaaaa....

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

tgok steambot ni terus teragak nak buat juga.adoi sedapnya!

NzA berkata...Reply To This Comment

to PK
cubalh buat...menu yg sedap tnpa lemak...sesuai utk org brdiet....

wan nurul hezrina berkata...Reply To This Comment

waah mcm kat kedai makan stimboat=)sedapnyerlah hai..oo alaong pergi berjuang ek..semoga dia success..

NzA berkata...Reply To This Comment

to nurul
resepi ayah nurul...org lelaki skali masak mmg kalah chef trkenal...hehehe....

2lh, saat ini rindukn along....

Norsalmi berkata...Reply To This Comment

Bestnya ada masterchef kat rumah..

NzA berkata...Reply To This Comment

to kak salmi
skrg masterchef sibuk sokmo..sskali je boleh tlg masak.....

About me