Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

29 Julai 2020

Anak-anak Bulus PKP

Assalamulaikum.
Bersua lagi.
Kali ni ibu tepek gambar anak-anak bulus yang lahir semasa PKP.
Lahir pada 28 April 2020.
Anak-anak ni lahir dari dua ibu berbeza tapi keduanya bergabung tenaga membesarkan anak-anak.
5 ekor anak mummy Shopee dan 3 ekor anak mummy Grey.
Grey dan Shopee ni bermadu.
Dah 2 kali mereka lahirkan anak pada tarikh dan hari yang sama.
Mummy Grey dan Mummy Shopee.

Hari pertama baby dilahirkan.

8 ekor anak-anak bulus bergabung di dalam satu sangkar.

Kemain berpeluk-pelukkan.

Inilah selonggok anak-anak bulus PKP.
Seekor mati semasa berusia 1 minggu.
Mungkin masa lahir dah sakit.
Dan seekor mati diusia 1 bulan.
Ibu pun tak pasti sebab apa...Mungkin keracunan.
Ibu namakan mereka Corona, Covid, Zombie, Gemuz, Kuruz, dan Manja.

Hai..kami kembar 3.Nama kami Corona, Manja dan Covid.

Corona dan Manja.

Covid dan Corona. Dua-dua muka serius je.

Saya Manja

Saya Manja. Muka saya comel dah ayu berbanding kembar saya.

Saya Covid. Muka saya agak serius.

Kami pun kembar. Nama kami Gemuz dan Kuruz.


Saya Gemuz. 
Saya suka makan sebab tu badan saya lebih berbanding adik beradik lain.

Saya Zombie. Saya antara paling cerewet bab-bab makanan.
Jenuh ibu belikan pelbagai jenama Kibbles tapi satu pun Zombie tak makan.
Zombie sanggup berlapar. Sampai kurus kering badan Zombie.
 Nak tak nak ibu terpaksa bagi Zombie makan nasi + wet food.
Barulah Zombie makan......

Saya Cow. Usia saya tak panjang.
1 bulan je ibu sempat jaga saya.
Balik kerja ibu lihat saya dah terbaring kaku.....huhuhu....

Tidak lama lagi Geng PKP  ni akan menerima adik baru walaupun umur mereka baru  masuk 3 bulan.
Produktif betul la mummy diaorang ni.

#BerkongsiRezeki
#CatLovers


2 ulasan:

Siti Yang Menaip berkata...Reply To This Comment

ehehe lapan ekor terus ha.. comel je mami2 cats tu bermadu hahaha.. anak2 pun semua nampak seiras je lbih kurang.

MAGS PREMIUMS berkata...Reply To This Comment

"bantingtravel.blogspot.com
Cuti-cuti Malaysia in Banting, introducing about Banting attraction and nice restaurant"

About me