Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

23 September 2016

Buku Merah Jangan Lupa Bawa

Rutin biasa 2-5 tahun sekali pasti ibu ke pejabat imegresin untuk renew pasport.
Kali ni agak menduga jugak la.
2X ibu ke pejabat imegresen  Muar nombor dah habis.
Menurut pegawai kat situ nombor yang disediakan 80-100 sehari.
Awal-awal memang dah habis.
Pegawai tu cadangkan ibu ke UTC terdekat.....
Paling dekat pun UTC Melaka.
Nasib baik lah adik hendsom (pegawai di situ) baik budi bahasa dan penuh dengan senyumam.
Sejuk hati si kakak aka mokcik ni....

Bergegas la ibu ke Melaka.
Kebetulan Along urusan kat Utem so ibu ikut sekali.
Sampai kat UTC dah pukul 3 petang.
Banyak juga perubahannya..
Lebih 3 jam jugak la urusan renew pasport ibu dan Beby selesai.
Fuh....legaaaa sangat.
Muka kebosanan...

Syukur Alhamdulillah...akhirnya selesai juga urusan renew pasport walaupun ada halangan.
5 tahun lagi tak tahulah macam mana pulak kaedahnya.
Tungguuuu....

5 ulasan:

Mia Kassim berkata...Reply To This Comment

Salam jumaat, singgah sini :)

Norhayati Mohd Isa berkata...Reply To This Comment

Best tu NzA..
Nak gi holiday obesi lagi lah ye..
Tak pa lah disebalik kesulitan akan diakhiri dengan kesenangan..

Inani Hazwani berkata...Reply To This Comment

Wahh nak ke mana tuu?

Puan Kutu berkata...Reply To This Comment

Byk juga masa kena luangkan ye utk renew pasport..tak boleh buat on9 ke kak.hehe

ibuayu berkata...Reply To This Comment

nak gi bercuti mana ni kak...bestnya...pernah renew waktu mlm..x smpi 1 jam pun kak..utc melaka ni cepat

About me