Klik2

‎"Kadang2 Allah Sembunyikan Matahari..Dia turunkan Hujan,ribut & petir..Kita menangis dan bersedih. Kita tertanya-tanya kemana hilangnya Matahari?? rupa rupanya ALLAH ingin menghadiahkan pelangi yang amat INDAH utk KIta"

13 Jun 2011

Vacation @ Cameron Highland

Cameron Highland vacation terakhir percutian kami
setelah puas menjelajah ke
Hadyai Thailand,
Perlis ( Tasoh Lake Resort,Taman Ular & Reptilia, dan Gua Kelam),
Perak, Kedah
Penang, , Terengganu dan Kelantan (sini dan sini)
Fuh!!!!! percutian kali ni begitu memenatkan ttp ibu gembira tgk anak2 hepi.

Destinasi terakhir percutian kami kali ni @ Cameron Highland.
Memang xdirancang juga.
Ayah memang suka membuat sesuatu yang mengejutkan.
Lama juga kami xke sini cuma Angah baru bbrapa bulan lepas
dtg dengan rombongan sekolah....

Rasa ibu cuaca di Cameron Highland dah xsesejuk dulu.
Rasanya mcm dh biasa2 je.
Masa kami datang jalan jem teruk.
Yelh cuti sekolah, mmg ramai la bercuti ke sini.

5 F yang asalnya kepenatan kembali ceria...
Maunya xpenat.
10 hari percutian menjelajahi seluruh negeri kt Semenanjung.
Dari selatan-pantai timur-selatan-utara-selatan.
Puas bercuti.....



posing sebelum shopping kt pasar malam Berincang...

tukang bawa barang ibu......
Kami beli nasi ayam....
Tu je makanan selamat utk kami selain fast food...hu.hu.hu...

Singgah cuci mata tengok bunga2 yang cantik dan segar....

teringin nk beli pokok kaktus ttp takut xhidup lama......

xbeli xpe, janji posing......

kaktus yang menarik minat Naurah....

Singgah bergambar kt Taman ni.....

2 model Taman Bunga....

2 model tembok!!!!

Anak2 yang ceria....

Destinasi terakhir sebelum menghabiskan percutian Mid Year kami tahun nie.....
Posing sebelum balikkkkkkkk!!!!!

strawberry coklat yg wajib dibeli..
ttp ibu, Beby, Naurah n Farouk xgitu suka...
Yang suka makan cuma Along n Angah jerrr....
Mereka berdua yg tolong habiskan.....

nyum...nyum..nyum.....

Apasal Beby tgk Along semacam jerrr.....

Buah tangan wajib kalu p Cameron......

SELAMAT TINGGAL CAMERON HIGHLAND...
Entah bila lagi kami akan ke sini.....

Sedihlah FM yg ibu beli kt Cameron Highland xde...
Entah kat mana tercicir...hu.hu.hu...

45 ulasan:

Maya Mayana berkata...Reply To This Comment

seronok kali nmpaknya kan? bercuti sakan...tkdelah asyik ukur jalan lg cecuti ni :)

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...Reply To This Comment

Sonoknye ke CH..
Ktorg tak pernah lg jejak kesana..
Biar pun meletihkan ttp sonok & puashati bila tgk anak2 gembirakan kak.. ;)

NzA berkata...Reply To This Comment

to yana
trlanjur brcuti biar puas anak2 semua tu....

NzA berkata...Reply To This Comment

to lily
skrg cameron dh xsesejuk dulu lg la lily...kalu dulu mmg best..mcm dok oversea lak rasanya ...hi..

Ummiross berkata...Reply To This Comment

Sedapnya strawberry chocolate tu NzA...

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummiross
ummi suka ek??sy xbegitu suka sgt la...

kakyong berkata...Reply To This Comment

lama tak singgah sini.. rupanya jauh jugak kak sekeluarga berjalan yer...

suka nya tgk telatah anak2 kak, mcm2 gaya ada...

rezeki kak & keluarga..

saya spjg cuti ni di rumah jer... :)

NzA berkata...Reply To This Comment

TO KAKYONG
trlanjur bercuti kak yong, round 1 msia.....
Alhamdulillah....

Dilla Ady berkata...Reply To This Comment

la...sayangnye fm tercicir kak...

chumel la diorang pakai headfon tu..akak nye takde ke?

Iela Fazielah berkata...Reply To This Comment

kak..bestnyer gi cameron...ila dah nak naik kempunan... request nak gi sana tp xsampai2... tp dpt tgk dlm gmbar akak ni pun dah syiok...

etiey.com© berkata...Reply To This Comment

wah bestnya... round2 mesia erk... tp cameron mmg best kan.. lamanya dah tak pergi

NzA berkata...Reply To This Comment

to dilla
2lh, sedih la cz FM tu utk tmbahkan koleksi....

NzA berkata...Reply To This Comment

to iela
InsyaAllah sampai gak tu nnti cuma mayb blm brkesempatan lg tu...

mmg cantik pemandangan kt sana....

NzA berkata...Reply To This Comment

to etiey
trlanjur ada kesemptan terus ayah bawa anak2 brcuti.....

Ena berkata...Reply To This Comment

CH pulak.. weeeeeeeeeee.. syoknyer.. jalan sesaja ye kak.. memg best.. :)


buah stoberi tu peberet ena tu.. suka rasa msam2 manisnya..

Areef Ibn Naim berkata...Reply To This Comment

salam,

ni kira lst entry ek... sakan tu org kata, hehehe... teringin gak nak gi CH ni, tp lom kesampaian lg... pasni gi cuti overseas lak la kak... hehehe...

Areef Ibn Naim berkata...Reply To This Comment

tgk bunga banyak tu mak sy mesti suka... mak sy tu peminat bunga... penuh keliling rmh...

mummysyafie berkata...Reply To This Comment

yang letak kat telinga tu nor pun beli gak. hihih..comel kan.

seronok anak² dapat spend school holiday ngan parents gi jalan²

IMANSHAH berkata...Reply To This Comment

kami yang dah dekat ngan cameron pun xberkesempatan ke sana

NzA berkata...Reply To This Comment

to ena
sskali brpeluang brcuti terus jelajah ena..

kalu xde coklat akak suka gak...

NzA berkata...Reply To This Comment

to areef
cuti dh abis so ni yg last la cuti2 msia..oppss!!!ada 1 lg kt perak...he...

Kalu ada rezeki insyaAllah nk gak p oversea..

org pompuan mmg suka bunga.

NzA berkata...Reply To This Comment

to mummysyafie
2lh comel je tgk anak2 pakai....

mmg seronok bila brsama family...

NzA berkata...Reply To This Comment

to imanshah
org dekat biasanya lmbt ckit la nk sampai...he..

siti murni berkata...Reply To This Comment

Betul2 cuti-cuti Malaysia ni kak....
seronok kan...cuti panjang jalan2 macam ni..dapat pusing habis.

Betul kak...CH dah tak sesejuk dulu. Sesak pulak tu...tambah2 hujung minggu. Tapi CH tetap unik..saya pun terasa nak kesana lagi..tak tau lah bila...

NzA berkata...Reply To This Comment

to siti murni
2 minggu yg penat ttp menyeronokan..hr ni dh kembali ke rutin asal...

mmg sesak2 n masa cuti brtmbah sesak..tensi ttp seronok tgk keindahan alam kt sana....

Hans berkata...Reply To This Comment

bilalah nak dapat pergi Cameron nh
xpernah2 pergi lagi padahal dah 2 dekad dah hidup di bumi Malaysia nih
:-)

Juvana Episod 8

NzA berkata...Reply To This Comment

to hans
ye ke??kan dh dekat tu..baik pergi cz skrg CH dh xsesejuk mcm dulu..nnti mkn lama mkn panazzz....

Miecyber berkata...Reply To This Comment

Bestnyer... bestnyer...

Basikal elektrik boleh lipat

NzA berkata...Reply To This Comment

to miecyber
mmg best brcuti dgn family....

Ummi Hanie berkata...Reply To This Comment

fuhhh..mau patah pinggang hanie kalo jenjalan mcm akk ni..dasat2...

ehh sedapnyer stoberi coklat !

NzA berkata...Reply To This Comment

to ummi hanie
maunya xsakit badan hanie....10 hari siri jelajah yg padat..cuma singgah brmlm kt hotel n resort je pastu jln dan jln.....

hanie suka ek strawbery coklat tu??

Areef Ibn Naim berkata...Reply To This Comment

salam,

wah, igtkan slh masuk blog... rupanya 4f1mf dh berubah wajah... hehehe... semangat bru naik sekolah ek? hehehe... ke semangat nak raya cat baru, hihihi...

Cikguzam berkata...Reply To This Comment

salam Puan,
Firstly, terima kasih banyak2 kerana sudi singgh di laman sesumur sawah diladang.
Wahhhhhhhhh.............bestnye, gembira dan bahagianya. saya doakan semoga kebahagiaan berkekalan dan sentiasa diberkati Allah, Aminnnnnn...........

Dinas Aldi berkata...Reply To This Comment

bestnyaa! jalan ramai2 gini baru la meriah gitu :)

Cikli berkata...Reply To This Comment

strawberi yang saya kirim tu, bila nak sampai rumah?

NzA berkata...Reply To This Comment

to areef
akak pn trperanjat tgk blog sndiri cz kwn blog yg buat semua nie dik...hi...

NzA berkata...Reply To This Comment

to cikguzam
sama2...Alhamdulillah semoga bahagia sokmo...

NzA berkata...Reply To This Comment

to cikguzam
sama2...Alhamdulillah semoga bahagia sokmo...

NzA berkata...Reply To This Comment

to dinas
mmg seronok espclly tgk gelagat ceria anak2 tu...

NzA berkata...Reply To This Comment

to cikli
agaknya posman dh makan kot....

amna berkata...Reply To This Comment

salamualaik..
lamanya tak pergi cameron higland. shopink apa lagi cikgu kt sana ?? ^^

~Siti Hajar~ berkata...Reply To This Comment

Wah! sampai ke CH akak terjah, bestnyer, nmpk keceriaan di wajah anak2 akak tuh..

Btl akak, kaktus mmg xtahan lama, sy beli dl, tahan la 2 3 bln, pastu kaktus tu berair di dalam & terus membusuk, ada yg sy bwk kaktus utk bt hiasan d opis tp hbs dkerjakan tikus, tikus gigit kaktus yg berduri tu tau...huhu...kejam itu tikus..huhu

NzA berkata...Reply To This Comment

to amna
byk shopping souviner je cz mcm kt CH duit dh susut....hi..

NzA berkata...Reply To This Comment

to siti hajar
2lh, dulu prnah akak borong sakan kaktus tu n mmg xthn lama...semua mati..2 yg akak serik nk beli lg...

tikus makan kaktus?????dasyatnya...

Nor Salmi berkata...Reply To This Comment

Seronoknya berpeluang bw anak2 keliling 1 malaysia.. Akak ni anak dh besar2 belum jg berkesempatan.. huhu

About me