Malang sungguh hari ni.
Pergi BSN kena tunggu lebih 2 jam.
Tujuannya nak mohon kad Giro untuk Along, Angah dan Beby.
Akaun Giro dah lama ibu buka.
Sejak mereka di Tahun 1 lagi......
Dahlah menanti 2 jam lebih,
bila tiba giliran ibu terus ibu batalkan rancangan untuk memohon Giro
sebab banyak perkara yang nak kena isi......
Cuma masukkan duit 3 farah dan minta borang untuk disi di rumah.
Tak sanggup dah ibu menunggu lama dan ibu sebenarnya
kesihan pada pelanggan lain yang masih ramai.
Setelah urusan masukkan duit 3 Farah selesai,
terus kami pulang.
OTW , Angah kata duit yang disimpannya kurang RM100.
Aduyai, terpaksa berpatah balik ke bank.
Jumpa semula kerani kat kaunter.
Terpaksa menunggu lagi kerana kerani tu kena kira
semua jumlah wang yang ada dalam laci simpanan.
Adalah dalam RM10,000+ kot.
Dan ternyata duit tu ada terlebih RM100
setelah dibuat pengiraan berulang kali.....
Alhamdulillah...rezeki masih menyebelahi...
Bank Teller: "Maaf ye dik, akak tersilap kira tadi......"
Ibu : " xpelh kak.....terima kasih ye..nasib baik ada rezeki saya lagi."
Bank Teller : Maaf ye, akak memang tak perasan tadi......
Ibu kesihan tengok muka akak tu.
Dah cemas semacam.
Ibu tak salahkan dia.
Kita hanya manusia biasa yang tidak pernah lari dari melakukan kesilapan......
Alhamdulillah, masih rezeki angah.. Nasib baik angah perasan..
BalasPadamto k.salmi
BalasPadam2lh, angah ni jenis yg teliti sikit k.mie, xmcm along yg slamber jerr .....
Saya pun kalau kebank masuk ke keluar duit ke mmg kene tengok betul2.. Biasa la kite pun kadang2 buat salah jugak...
BalasPadamBerurusan dengan bank terutama kalau nak buka akaun memang menguji kesabaran.
BalasPadamnasib cepat sedar....
BalasPadamrezeki angah ..
BalasPadamAlahai kesiannya, nasib baik akhirnya selesai dengan baik. Alhamdulillah. Baik pulak bank teller tu melayan NzA.
BalasPadamto ain
BalasPadammmg patut kena buat mcm tu ain...nasib baik anak sy trperasan....
to kunang
BalasPadamyelh k.ani..dh trbiasa main tekan kt luar je..bila masuk dlm bank, masyaAllah ramainya umat......
to suhaina
BalasPadam2lh, masih ada rezeki....
to JS
BalasPadam2lh, bkn senang dia nk simpan wang sebyk itu....
penat tu kak nza tunggu, sampai 2 jam. mujurlah duit tu masih rezki angah ye...
BalasPadamto ummiross
BalasPadamAlhamdulillah, syukur krn rezeki masih menyebelahi...mungkin dia tau silap dia tu ummi..sbb tu cpt2 dia minta maaf.....sejuk sikit rasa hati...
to izan
BalasPadammmg penat tramat n smpai rasa nk tidur kt situ....kalau rezeki xkemana izan....
Manusia tak pernah terlepas dari membuat kesilapan. Nasib baik dia jujur, mengakui kesilapan itu & sudi melafazkan kata maaf.
BalasPadamto dinas
BalasPadambila "dia" begitu, hati kita pn sejuk dan sanggup memaafkan tanpa byk bicara......
....Syukur..
BalasPadamitu masih rezeki halal NzA...
tahniah angah cos seorang anak yang CEKAP.....
to mamaijat
BalasPadamInsyaAllah, moga2 gitulh mamaijat...angah ni mmg teliti orgnya brbnding along..kalau ibu p seorg2 jwbnya melayang la rm100 tu....
terbaik la cikgu ni. ehsan sesama insan. considerate!
BalasPadammmg terpuji laa sikap akak...kalo org lain tu lieya rase dah maki hamun kat situ kot..dgn panas hati tunggu lame, pastu ade plak silap kire....bagus betul akak....respek lieya kak....
BalasPadamAlhmdulillah....ada rezeki lagi tu...nasib baik angah cepat sedar....
BalasPadamto cikli
BalasPadamtrkdg cara org brbicara boleh buat kita sejuk hati.....
to lieya
BalasPadamentah la lieya, akak boleh cool camtu lak....he.he.he...trperasan lak..ttp mayb cara teller tu yg buat akak jd cair kot...
to MP
BalasPadam2lh, rezeki masih menyebelahi lagi....rezeki angah tu....
dlm keadaan kelam kabut memang normal perkara tu berlaku..Alhamdulillah rezeki masih menyebelahi..
BalasPadam