15 Julai 2010

Akhirnya Kau Kembali Kepangkuanku....

Akhirnya lappy nie kembali jua kepangkuan ibu
setelah bbrapa bulan melayan kerenah pekedai tu.
Sakit hati xpayah la nk cerita.
Mcm2 perasaan melanda..
geram + sakit hati + kecewa + sengsara(cewah)
Separuh nyawa ibu dibawa pergi.

Bayangkan:
Beli = Pertengahan bln Oktober
Rosak = awal akhir bln 2 @ awal bln 3 (smpt pakai 4 bln)
hantar kedai utk direpair dgn warranty ttp xdilayan.

Banyak alasan yg diberi :
- rosak trtumpah air sdgkn keyboard "hang" tetiba masa ibu sdg menaip.
(woi...apek, aq org islam la, xde tipu2 mcm ko...his!!!
dh hot sgt nie..sory ye kekwn tetiba ibu emo)

-xjupe no siri lah.

-bila pergi tnya xsiap ( kesian kwn ibu Liya yg brsusah payah-TQSM Ya)

-last skali ktnya lappy HILANG...xgilerr tu....
(minta kita brsabar smntara dia cari smpai jupe)

-dan akhir skali bila dh jupa minta RM300 utk baiki keyboard.

Xke siok apek tu...
Mcm2 dia kelentong kita smpai brbulan2.
Bygkan dr Mac hingga Julai (5 bln).
Dapat lappy pn dlm keadaan sakit.....
Byk lak songel.
Mmg ibu serik n xakn g lagi kedai tu.
Harapan ibu biarlh cpt2 lingkup cz dia boleh tipu client sesuka hati.
Langsung xnk brtanggung jawab...masa beli bkn main lembut gigi dr lidah.

Apapn ibu trpaksa hantar ke kedai komputer lain dgn byran RM200+++.
Ibu dh malas nk ingat lagi...mmg sedih betul.
Dan terima kasih ayah krn sepjg lappy ibu brmasalah,
lappy ayah jd hak mutlak ibu......

malangnya nasib ko lappy.....

24 ulasan:

  1. teruk btul ye kedai yg akak pegi nih..sib baik gak die pulang jugak lappy akak akhirnye..

    kalu die wat harta n tak pulang2 tak pun jual kt org lain..tak ke haru..

    kak....sy tak mkn la kaki lembu..huhuh

    BalasPadam
  2. haishh dlm waranty pun still mintak bayaran,,,saman kang!! sakit ati kalau eina d tmpt akak ni..eina dl direct ke HP center, ok la..tak lama sgt n tak kena caj!

    serik dgn org cenggitu kan..

    BalasPadam
  3. iskkk..lamenye 5 bulan kat kedai..pastu dpt balik siap lom ok n kena antar kat kedai lain plak..yg paling tk tahan, bab lappy ilang tuh..dasat tol kedai nih..harap pasni lappy akak tu oklah yek..sy pon leh meroyan klu takde lappy kat umah..=p

    BalasPadam
  4. to dilla
    mmg terus sungguh...akak rasa nk bunuh jerrr tuan kedai tu...wat bodoh jerr...
    tu lh nasib baik dpt semula...hu.hu.hu...

    BalasPadam
  5. to mamalieyna
    2lh, ada ke patut dia wat camtu...kalu dok kt KL mmg akak g sndiri Acer centre tu....yelh masih dlm warranty, ingatkn mcm kedai lain...his..mmg gilerr la apek tu....

    BalasPadam
  6. to lili@mama zara
    mmg lama giler....kalu org pregnen dh brsalin tu...sakit hati xleh nk cerita...

    mmg meroyan gak cz xbest la guna org punya...xsyok gitu....

    BalasPadam
  7. sabar ea sis:)kot kot nnti leh dpt macbook sebijik.heeee

    BalasPadam
  8. salam NZA....

    Alhamdulillah dia dah sihat dan dpt balik kepangkuan NZA...

    yg berbeza dgn akak kalu menda alah tu buat hal , tok bomohnya ada dlm rumah , dia yg jampi sendiri ... kalau dah sakit tenat baru jumpa doktor pakar untuk bedah siasat ... he he he

    BalasPadam
  9. apa punya apek penipu ..
    ikeen kalau pc or laptop sakit ada tukang ubat dan operate. tak payah antar kedai jimat wang :D

    BalasPadam
  10. to sizuka
    dh lama dik brsabar...rasa nk cekik2 jerr apek xguna tu...

    BalasPadam
  11. mak aiii.. lama nya dia simpan lappy akak.. mujur tak report polis... huhuu

    BalasPadam
  12. to ummi humaira
    pulang ke pngkuan dlm keadaan yg xsihat gak..trpaksa hantar ke kedai lain...geram sgt..

    best la ummi kalu camtu...xpyh pening2 kepala...rosak jerrr ada pakar boleh betulkn....

    BalasPadam
  13. to cybermummy
    best la ikeen kalu gitu...xpyh tunggu lelama bila antar kedai...lg dasyat kalu jdi mcm nza nii.....

    BalasPadam
  14. to kakyong
    2lh psal..mmg dh nyaris akak g report....geram sgt.

    BalasPadam
  15. kak, akak bl lappy kat ne? nape xbl terus dr dealer asal... lg senang berurusan.. kedai2 komp. biasa ni mmg byk menipu je... tp xpe.. akhirnya dpt balik laptop tu... sykur alhamdulillah

    BalasPadam
  16. DASYAT NYER KEDAI NI..BLH PLAK LAPPY ILANG..DH JUMPA MINTA BAYARAN PLAK TU..DH TU MSH DLM WARRANTY..ISH2..MESTI SAKIT HATI KAN KAK..

    BalasPadam
  17. jom kita bakar kedai dia..
    hehe

    takpe k.nza.. tgk kan ajer
    2-3 tahun lagi, tutup la bisnes dia tu
    lagi bagus, k.nza tulis nama kedai tu kat sini, so sesape yg tinggal berdekatan, or ada sedare mare area sana, bole convey the message n boikot kedai tu

    BalasPadam
  18. to iela
    kebetulan akak mintak tolh juruteknik skolah tlg belikan....yelh mana la tau nk jadi camni.....ttp alhamdulillah dh dpt blk w.pn dlm kerugian...

    BalasPadam
  19. to lily@mummy Qis
    mmg sakit hati n rasa trtipu sgt....rasanya mau jerrr akak bakar kedai tu.

    BalasPadam
  20. to h4ni3
    jom, hanie simbah petro akak nyalakan api..kita bakar dgn tuan kedai skali.biar rentung..puas hati.....

    kedai tu kt tingkat 1 GIANT MUAR....ibu2, bapa2, makcik2 n pakcik2....ingat2 la kalu nk beli lappy ke apa2 yg brkaitan..jgn sskali dekati kedai tu........eeeeeeeee....geram sgt.

    BalasPadam
  21. kak nza guna brand apa ni? sampe susah sangat apek tu nak repair?

    BalasPadam
  22. to 10
    acer la aten...saja jerr bagi alasan...depa tu mmg gitu...

    BalasPadam
  23. nape mahal sangat dia charge kak?

    patutnya tak yah bayar sbb under warranty lagi...

    huhuhu....

    BalasPadam
  24. to ain
    2lh bangsa depa, byk auta...kalu bab2 beli bkn main lagi ckpnya ttp bila ada problem mula jual minyak...

    BalasPadam

Setiap kunjungan didahului ucapan terima kasih...InsyaAllah akan dibalas kunjungan anda.